Conform studiului, din ce in ce mai multe companii chineze si indiene vor cauta sa se extinda pe pietele externe. Astfel, companii din zone emergente dinamice, precum India, China, Rusia si Asia de Sud-Est vor investi in Romania pentru a obtine acces “low-cost” la piata Uniunii Europene.

Cu privire la cresterea concurentei  pe piata autohtona, Alexandru Lupea, Partener, Servicii de Audit, Liderul Grupului pentru Industria Energetica, Miniera si Utilitati din cadrul PricewaterhouseCoopers Romania, a declarat ca multinationalele din tarile emergente reprezinta competitori mult mai agresivi decat cei traditionali din Europa de Vest, iar firmele romanesti vor trebui sa isi asigure atat ocuparea unei pozitii puternice pe piata romaneasca, dar si posibilitatea extinderii pe pietele externe profitabile.

Procesul de globalizare, precum si impactul revolutiei tehnologiei comunicatiilor si informatiei a indus o tendinta ascendenta acestui fenomen de extindere pe plan international a multinationalelor din statele emergente. Alexandru Lupea a adaugat ca tendinta este de a se extinde pe piete deja devlotate, companiile fiind axate pe sectorul serviciilor pentru afaceri sau pe cel industrial cu valoare adaugata mai mare.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 15 tari emergente: Argentina, Brazilia, Chile, China, Ungaria, India, Malaezia, Mexic, Polonia, Romania, Rusia, Singapore, Coreea de Sud, Ucraina si Vietnam.

Rezultatele releva ca se asteapta ca peste 2.200 de companii indiene sa deschida operatiuni in afara tarii in urmatorii 15 ani. Aceeasi evolutie se astepata si din partea economiilor sud-est asiatice (Malaezia si Singapore) impreuna cu Rusia. Pe de alta parte, tarile latino-americane analizate, Argentina, Brazilia, Chile si Mexic vor genera mai putine companii multinationale.