1. Hulaburger

Hulaburger-ul a fost cel mai rasunator esec al lui Ray Kroc, omul care a facut din McDonald’s cea mai vanduta franciza din lume.

Burgerul a fost creat in 1963 si era destinat membrilor comunitatii romano-catolice, care nu puteau sa manance  carne vinerea.

Produsul era, de fapt, un cheeseburger care, in loc de carne, continea o felie de anans. Burgerul a fost un dezastru, spre deosebire de Filet-O-Fish, care a fost lansat in aceeasi perioada de o franciza din Cincinnati si care se vinde si astazi in restaurantele McDonald’s din toata lumea.

2. Arch Deluxe

In campania publicitara la acest produs compania s-a axat pe faptul ca este un burger destinat adultilor, mai sofisticat, pentru clienti mai pretentiosi. Campania pentru promovarea noului produs a costat peste 100 de milioane de dolari, care, insa, au fost aruncati pe fereastra. A fost cea mai scumpa campanile din istoria brandului, dar care nu a ajutat deloc la vanzarea noului burger. Esecul s-a lasat si cu cateva decapitari la nivelul top-managementului.

3. McLobster

Produsul nu a avut succes din cauza pretului prea ridicat. Cine ar da 6 dolari pe un sendvis care nu-I potoleste foamea? Si-apoi, cine vrea sa manance homar, nu se duce la McDonald’s. Burgerul se ma vinde doar in Canada, dar fara prea mare succes.

4. McHotdog

In 1977, CEO-ul companiei, Ray Kroc, a interzis vanzarea de hotdog in restaurantele McDonald’s, in ciuda cererii foarte mari, considerand ca prepararea lor nu este igienica. Hotdogul a fost reintrodus in vanzare in anii’90 in unele tari, ca pe un produs de vara. Produsl s-a vandut ocazional in Marea Britanie, Canada, SUA si Japonia, dar fara prea mult succes.

5. McPizza

La mijlocul anilor ’90, McDonald’s a decis sa introduca in vanzare pizza. Produsul creat de companie era, insa fad, iar cei care voiau o pizza buna se duceau tot la restaurantele cu traditie. In concluzie, compania a investit milioane in cuptoare si ustensile speciale pentru preparea produsului, pe care nu le-au folosit.

McPizza a fost abandonata treptat si ideea a fost uitata repede. De ce nu a mers? Pentru ca oamenii nu asociaza imaginea McDonald’s cu aceea a unui producator de pizza, produs pe care il pot gasi la o calitate superioara in pizzeriile traditionale.

6. McPasta

McDonald’s a inceput sa testeze vanzarea de paste in 1989, in sudul Statelor Unite, ia in septembrie 1991 a introdus produsul si in restaurantele din New York. Meniurile contineau lasagna, fettuccine alfredo si spaghetti cu carne. Incerarea a avut aceeasi soarta ca si cea cu pizza, oamenii nefiind interesati sa manance paste la fast-food.

Sursa foto: listverse.com

Citeste si:

Cel mai cunoscut lant de fast-food din lume a devenit...supermarket

McDonald’s ia chiflele pentru hamburgeri de la fabrica Titan

Fast food, profit XL! Romanii mananca 1 milion de shaorme pe zi!  VIDEO!