Nota survine dupa ce un avion A400M s-a prabusit la 9 mai la Sevilla, in Spania, accident in care au murit patru persoane si doua au fost ranite grav.

Nota de alerta ''le cere exploatantilor sa efectueze controale specifice si regulate ale ECU (unitatea de control electronic - n.red.) la fiecare motor al avionului inainte de zbor si sa efectueze controale suplimentare inaintea unei eventuale inlocuiri de motor sau de ECU'', precizeaza Airbus DS. "Ea rezulta din analizele interne ale Airbus DS si face parte din activitatile permanente in materie de navigatie, independent de ancheta oficiala in curs", se mentioneaza in comunicat.

Potrivit unui expert, o disfunctiune a ECU ar putea insemna o pierdere de control al puterii motorului.

Airbus nu a putut insa stabili o legatura intre aceasta problema potentiala si accidentul de la Sevilla. Avionul efectua un zbor de incercare inainte de livrarea catre Turcia, prevazuta in luna iulie.

Ancheta in acest caz este desfasurata de autoritatile militare spaniole, prin Comisia de ancheta tehnica a accidentelor de aeronave militare (CITAAM), care isi va prezenta concluziile judecatorului de instructie.

In urma accidentului de la Sevilla, Germania, Marea Britanie, Turcia si Malaezia au suspendat zborurilor aparatelor A400M. In total, 174 astfel de avioane au fost comandate de opt state (Germania, Franta, Spania, Marea Britanie, Belgia, Luxemburg, Turcia si Malaezia), dar numai opt sunt in functiune in prezent.