Potrivit ING, aproximativ 7.000 de clienţi care au iniţiat plăţi până la momentul remedierii au fost afectaţi în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacţiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente.

"Ca urmare a apariţiei în mass-media, în data de 8.10.2018, a unor informatii referitoare la faptul că, pentru o parte din clienţii ING Bank au fost dublate tranzacţiile realizate cu cardurile online, la ATM-urile şi POS-urile altor bănci, echipa de control a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor s-a autosesizat, fiind astfel iniţiat un control operativ. În consecinţă, a fost solicitat băncii un punct de vedere cu privire la incidentul operaţional care a afectat un număr de consumatori, clienţi ai băncii, în cursul zilei de 8.10.2018. În urma verificărilor efectuate, banca a emis, în data de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaşte faptul că, în data de 8.10.2018, începând cu ora 14:00, ING Bank a identificat dublarea tranzacţiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori, clienţi ai băncii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora. De asemenea, ING Bank susţine, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, că, din numărul total de consumatori afectaţi, aproximativ 7.000 de clienţi care au iniţiat plăţi până la momentul remedierii, au fost afectaţi în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacţiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente", precizează ANPC.

Amenda aplicată de ANPC are în vedere afectarea intereselor economice ale consumatorilor, fapt care încalcă prevederile Ordonanţeo 21/1992 privind protecţia consumatorilor.

În cursul zilei de luni, banca a informat, pe propria pagină de Facebook, că o parte dintre tranzacţiile realizate în weekend de clienţii ING au fost dublate, situaţia fiind cauzată de o eroare operaţională în care fişierele de tranzacţii au fost încărcate de două ori.

ING Bank România a raportat în primul semestru un profit brut de 389 milioane lei, mai mare cu 89 milioane lei comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un profit net de 345 milioane lei, potrivit unui comunicat al băncii.

Numărul clienţilor activi a crescut cu mai mult de 155.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,2 milioane de clienţi activi. Numărul clienţilor cu salariul la ING a crescut cu mai bine de 145.000, o creştere de 23% într-un ritm mai alert decât cel general al clienţilor activi, care a fost de 15% de la un an la altul. Modelul digital implementat în ultimul an a dus la un procent record de 60% de interacţiuni online cu clienţii care încasează salariul la ING.