Descopera CEO-ul din tine

Filmuletul de mai jos ii poate ghida pe managerii care aspira la statutul de CEO (chief executive officer) sa reuseasca sa ajunga si sa se mentina pe pozitia mult visata.

Profesorul Joseph Bower de la Universitatea Harvard crede ca oricine isi doreste cu ardoare sa detina candva propriul business ar trebui sa-si puna intrebari serioase despre munca lui si rezultatele produse si sa raspunda la acestea cu obiectivitate.

Pentru a deveni CEO trebuie sa studiezi si sa te reinventezi in permanenta, iar mai tarziu sa-ti stabilesti un rol cu adevarat important in companie, sa nu fii usor de substituit.

Bower le recomanda, totodata, celor care viseaza ca intr-o buna zi sa se afle la carma unei companii sa se orienteze spre retelele sociale si online si sa promoveze inovarea.


Adevarul despre ceea ce ne motiveaza angajatii

Cum faci sa-ti alegi cei mai specializati angajati, cei mai buni in domeniu si sa-i convingi sa lucreze gratuit pentru a-ti promova produsele catre mase de oameni?

Nu este imposibil; de fapt, cateva companii active precum Linux sau Wikipedia au reusit acest lucru. Societatea Regala pentru incurajarea Artei, a Manufacturierilor si a Comertului tine un seminar animat despre lucrurile care ii motiveaza pe angajati, precum si despre modul in care un business trebuie sa profite de fiecare oportunitate ce se iveste.  

Animatiile istete si pline de imaginatie, prezentate in video-ul de mai sus sunt valabile in special pentru profesionistii din marketing si vanzari si ilustreaza diverse studii de cercetare referitoare la antrenarea si motivarea salariatiilor, facand zoom pe aspectele la care acestia din urma sunt extrem de sensibili.

Avantajele unui business social

Economistul Muhammad Yunus, originar din Bangladesh conduce una din putinele banci sociale din lume: Grameen Bank, cea care ofera mici imprumuturi oamenilor saraci, dar si antreprenorilor care doresc sa inceapa un business pe cont propriu, fara nicio garantie ori pretentie financiara.

Antreprenorul, care face parte totodata din directorii fundatiei UN, descrie modul in care a pus bazele afacerii sale sociale si cum pot face si altii acelasi lucru.

Potrivit lui Yunus, business-urile sociale au mari sanse de reusita deoarece obiectivele lor sunt orientate spre alte lucruri decat pe profit, asemenea celor mai multe companii.

Specialistul in economie considera ca aceasta viziune creeaza o oportunitate incredibila pentru start-up-uri in mai multe sectoare, precum sanatatea. „Trebuie sa ne orientam obiectivele exclusiv spre maximizarea profitului, pentru ca beneficiile acestuia sunt decise de altii?”, se intreaba analistul.

Cat de profitabila este o afacere „verde”

In timp ce segmentul eco a devenit tot mai popular in ultimii zece ani, multe intreprinderi sunt inca reticente sa abordeze astfel de activitati, temandu-se de costurile mari pe care le acestea din urma le presupun, precum si de o amortizare tarzie a lor.

Gary Hirshberg, presedintele si CEO-ul companiei de mancare organica, Stonyfield Farm, vorbeste despre cum un business eco poate produce bani si deveni in acelasi timp responsabil din punct de vedere al protejarii mediului inconjurator.

In urma cu 18 ani, s-a nascut Stonyfield Farm, o afacere „verde”, al carei profit a crescut cu 24 de procente anual.

Hirshberg crede ca energia regenerabila este cel mai inflationist cost din societate. Omul de afaceri explica de ce fiecare proiect eco reprezinta o oportunitate durabila, care sa faca diferenta intre celelalte tipuri de idei.

Ideile care se raspandesc sunt cele castigatoare

Autorul, antreprenorul si expertul in marketing Seth Godin a rezumat importanta marketarii cu o fraza simpla: „Ideile care se raspandesc, care se difuzeaza, sunt cele care castiga, pentru ca oamenii le acorda importanta si le retimn”.

Godin explica modul in care una din cele mai interesante inventii din toate timpurile, si anume painea feliata, nu ar fi ajuns atata de cunoscuta si cautata de mase fara o strategie buna de marketing.

De fapt, in urma 17 ani, atunci cand aceasta s-a produs, nimeni nu a cumparat-o. Nu exista piata, public pentru acest tip de paine, deoarece oamenii nu cunosteau avantajele acesteie, nu erau informati cu privire la facilitatile ei. A trebuit ca o alta companie, Taggart Baking din Indianapolis sa promoveze idee de paine feliata, sa vorbeasca despre avantajele sale, pentru a o face populara.

Creatia originala a lui Taggart, Wounder Bread (painea-minune) este acum produsa de trei intreprinderi in trei state diferite.

Cel mai bun sfat pentru un start-up: Ai curajul sa incerci. Asuma-ti riscurile

In decembrie 2008, talk-showul de la CNBC (the Consumer News and Business Channel), „Marea idee cu Donny Deutsch” a reprezentat rampa de lansare pentru diversi intreprinzatori, care au discutat despre istorie si filozofie, au primit totodata sfaturi excelente de la alti aspiranti la statutul de antreprenori, din Statele Unite.

In 2006, Detsch a discutat cu CEO-ul de la Sketchers, Robert Greenberg, despre lucrurile care fac diferenta intre afacerile de succes si cele care ies in pierdere.

Care a fost raspunsul directorului Sketchers? Perseverenta.

„Daca pornesti pe un drum, intotdeauna vei intalni diverse oportunitati pe parcurs. Doar ca nu le poti vedea de la inceput”, sustine Greenberg. „Singura solutie este sa-ti asumi riscurile, sa incerci”, puncteaza el.

Biroul energizat de yoga

Cateva studii recente au demonstrat faptul ca sedentarismul este mult mai daunator pentru sanatate decat se credea initial.

Lipsa de miscare, cauzata deseori de orele prelungite de munca, cauzeaza o slaba circulatie a sangelui, un metabolism incet si creste totodata riscurile de atac de cord.

Cu exceptia birourilor care beneficiaza de sali de fitness si gimnatisca, angajatii au putine modalitati de a-si pune sangele in miscare, in timpul zilei de lucru.

Iata mai sus cateva feluri in care salariatii pot face exercitii fizice care sa nu necesite foarte mult spatiu de desfasurare.

Diversitatea miscarilor de yoga ii ajuta pe cei care isi petrec foarte mult timp in birouri, stand pe scaun, sa se revigoreze, sa se energizeze, oferindu-le acel echilibru mental de care au nevoie.

Ce sfaturi dau miliardarii cu nororietate

Un sfat in ceea ce priveste pornirea unui start-up cantareste mult mai mult atunci cand vine din partea unui miliardar.

Cativa dintre cei mai bogati si mai de succes antreprenori din lume, care au cladit adevarate imperii, bazandu-se pe cunostintele din domeniu, cat si pe viziunea lor.

Vorbim aici despre nume precum Bill Gates, Richard Branson si Warren Buffet. Acestia sustin la unison, ca secretul business-urilor lor il constituie sustenabilitatea, durabilitatea unei afaceri consta in crearea unei culturi organizationale.