"Rata creditelor neperformante (NPL) a continuat sa se imbunatateasca, acest aspect fiind vizibil atat in segmentul de retail, cat si in cel corporate. Astfel, ponderea NLP in total portofoliu a scazut la 16,3%, comparativ cu 21%, in primul semestru din 2014, si datorita managementului accelerat al creditelor neperformante derulat in trimestrul IV al anului trecut", anunta banca.

Cheltuielile operationale au scazut cu 18%, datorita optimizarii retelei, in timp ce indicatorul costuri/venituri a scazut cu 17%, ajungand la 69%. De asemenea, veniturile operationale au avut un avans de 1%, comparativ cu T1 din 2014.

Volumul creditelor si al depozitelor a ramas constant fata de S1 din 2014, raportul credite/depozite mentinandu-se la nivelul de 87%. 

"Procesul de transformare implementat in cadrul Bancpost a adus rezultatele asteptate, banca raportand profit si in semestrul I al anului in curs. Bancpost are o pozitie solida din punct de vedere al capitalului si lichiditatii si, in calitate de banca sistemica in Romania, va continua sa participe in mod activ la sustinerea clientilor sai", a declarat directorul general al Bancpost, George Georgakopoulos. 

Banca precizeaza ca si-a optimizat sursele de finantare prin gestiunea activa a portofoliului de depozite retail, precum si prin atragerea unui volum ridicat de resurse de la Institutiile Financiare Internationale (BERD, IFC, BEI).

Bancpost are o retea de 150 de unitati, sapte centre de afaceri corporate si cinci centre regionale retail. Banca gestioneaza un portofoliu de peste un milion de clienti corporativi, de retail si institutionali.

Bancpost are peste 550 de ATM-uri, 8.500 de POS-uri si 200 de APS-uri. Este partener exclusiv American Express pentru emiterea si acceptarea la plata a cardurilor de credit, fiind, de asemenea, si reprezentant VISA si MasterCard.