Producatorul de software Microsoft a anuntat, marti, ca achizitioneaza divizia de telefoane mobile de la Nokia. In ziua imediat urmatoare, Nokia a anuntat la randul sau, intr-o postare pe blogul companiei, ca renunta la numele sau.

Cele 7,2 miliarde de dolari pe care Microsoft i-a platit acopera si drepturile asupra brandurilor Nokia, Lumia si Asha. Totul face parte din planul americanilor de a-si unifica si intari imaginea de brand, alaturi de restructurarea masiva asupra careia compania s-a concentrat in ultima perioada.

“In ceea ce priveste smartphone-urile, cautam sa cream un brand unificat intre Lumia si Windows”, a scris Tuula Rytila, directorul de marketing al Nokia, intr-o postare pe blog.

Desi i-ar putea intrista pe fani, miscarea este una logica pentru Microsoft. Smartphone-urile si sistemele de operare nu vor mai fi de acum entitati separate, ceea ce va permite Microsoft sa aiba o abordare unitara, asa cum este si in cazul Apple. Cu alte cuvinte, nu va mai fi vorba de un Nokia Lumia 1020 care opereaza cu sistemul Windows Phone 8, ci simplu, Microsoft Lumia (presupunand ca Microsoft va pastra denumirea de Lumia).

De asemenea, nu vor exista modificari in echipele care se ocupa de producerea si designul telefoanelor. Conform directorului de marketing al Nokia, unul dintre aspectele cheie ale achizitiei au fost sediile pentru cercetare si dezvoltare ale companiei din Finlanda. Pastrandu-le, Microsoft va avea costuri mai mici cu proiectele, iar angajatii nu vor fi nevoiti sa se mute.

“E important de subliniat ca noile telefoane produse sub sigla Microsoft vor veni din aceeasi parte ca si ultimele smarthone-uri create de Nokia. Echipele noastre de design si productie se vor alatura Microsoft. Stefan Pannenbecker a fost seful diviziei de design hardware pentru Nokia timp de ceva vreme, si va continua sa fie, pe masura ce inaintam intr-o noua era a creatiei”, a dat asigurari Rytila.

Brandul Asha va continua sa desemneze smartphone-urile de baza, in timp ce Lumia va reprezenta varful de gama. Exista informatii conform carora Microsoft va imbunatati noile smartphone-uri cu aplicatii precum SkyDrive, Office si Xbox.

Microsoft pierde din valoarea de piata, dupa achizitie

Valoarea de piata a Microsoft a scazut cu 18 miliarde de dolari in ultimele doua zile, dupa ce compania a anuntat ca va prelua divizia de telefoane mobile a Nokia pentru 7,2 miliarde de dolari, descurajand investitorii care sperau la revigorarea afacerilor odata cu schimbarea CEO-ului.

Actiunile Microsoft au coborat cu 6,6% dupa ce compania a anuntat, marti seara, preluarea Nokia, compania incheind sedinta bursiera de joi cu o capitalizare de piata de 260 miliarde de dolari. Compania a pierdut astfel in intregime cresterea inregistrata anterior, pe 23 august, cand a anuntat retragerea directorului general Steve Ballmer in termen de 12 luni, transmite Bloomberg.

Acordul cu Nokia cimenteaza strategia lui Ballmer de extindere agresiva in zona electronicelor de consum si nu lasa loc pentru prea multe schimbari odata ce va fi desemnat un succesor in functia de CEO, considera analistii.

Microsoft incearca sa se impuna intr-o piata dominata de Apple si Google, care oricum ofera o rata mai redusa de profitabilitate fata de afacerea de baza a companiei, software-ul si serviciile destinate companiilor.

Directorul general al Nokia, Stephen Elop, revine in cadrul Microsoft odata cu fuziunea celor doua companii, si a devenit astfel principalul candidat la functia lui Ballmer, cu sanse mari sa continue strategia acestuia, criticata de unii investitori, potrivit analistilor Sanford C. Bernstein. "Nu sunt prea incantat de aceasta intelegere. Perceptia este ca va avea loc o continuitate a vechiului management si a mentalitatii de scoala veche de la Microsoft", comenteaza pentru Bloomberg managerul unui fond care detine actiuni Microsoft.

Actiunile Microsoft au crescut cu 7,3% pe 23 august, dupa ce Ballmer a anuntat ca se va retrage in termen de 12 luni din functia de CEO, pe care o ocupa din anul 2000. Unii investitori asteptau cu entuziasm un succesor din afara companiei, cu idei noi, capabil sa revigoreze afacerile unei companii care isi pierde treptat cota de piata. Una dintre ideile promovate de investitori era iesirea companiei de pe pietele de consum si focusarea afacerilor in sectorul software-ului si serviciilor pentru companii.

Microsoft considera ca preluarea diviziei de telefoane mobile a Nokia va creste veniturile generate de platforma Windows Phone si va ajuta compania sa se miste mai repede si sa dezvolte produse mai bune pentru piata smartphone.