Potrivit sondajului, BVMW este noul lider in randul companiilor cu cea mai bunba reputatie din lume, urcand de pe pozitia a patra, ocupata anul trecut.

Liderul topului din 2011 si 2010, Google, s-a prabusit pe locul sase, in timp ce Microsoft a intrat in top 10, iar Intel a iesit.

In ciuda faptului ca Apple a devenit, in acest an, cea mai valoroasa companie din lume, in topul reputatiei, brandul a cazut de pe locul 2 pe 5, poate si din cauza pierderii de anul trecut a liderului emblema pentru companie, Steve Jobs.

Sony, pe de alta parte, a fost desemnata compania de electronice cu cea mai buna reputatie din lume si se afla pe locul al doilea in clasamentul general. Astfel, Sony a acumulat 79,31 de puncte dintr-un total de 100, fiind de asemenea compania cu cea mai vasta reputatie dintre toate evaluate, dupa ce a reusit performanta de a se clasa in top 10  firme in 13 din cele 15 tari in care s-a derulat studiul.

"O companie trebuie sa isi respecte promisiunile si sa fie relevanta atat pe piata locala, cat si pe cea globala. Trebuie sa fie perceputa ca o companie careia ii pasa intr-adevar de clientii, angajatii, actionarii sai, precum si de toti partenerii. Cele mai bune companii sunt cele care investesc in activitati locale si globale, care fac mai mult decat sa isi comercializeze produsele. Companiile percepute drept campioni ai reputatiei produc local, angajeaza local si se implica in problemele locale pe toate pietele pe care isi desfasoara activitatea”, a declarat Kasper Ulf Nielsen, executive partner al Reputation Institute, la lansarea studiului.

Potrivit studiului, desi 95% din veniturile celo 100 de companii din top vin de pe pietele externe, doar 11% au o reputatie mai buna in strainatate decat in tara de origine.

Studiul Global RepTrak 100 a fost realizat in aprilie 2012, in 15 dintre cele mai mari piete din lume, care reprezinta 75% din PIB-ul global. La realizarea clasamentului s-au avut in vedere veniturile companiilor, prezenta in strainatate, precum si nivelul de cunoastere al brandurilor respective in randul consumatorilor.

Reputation Institute este un institut privat, specializat in evaluarea si managementul reputatiei. Fondat in New York in 1997 de catre Dr. Charles Fombrun, fost profesor la Stern School of Business, Reputation Institute a pus bazele unui sistem de evaluare a reputatiei companiilor, in urma a 10 ani de cercetare si analiza. Acest model este astazi un standard utilizat de cele mai mari companii din lume. Reputation Institute este prezent in 30 de tari.