Studiul “Best Buy Award” a fost realizat pe un esantion de 1.200 de persoane, cetateni romani, utilizatori de Internet, cu varsta de peste 15 ani. Sondajul a fost realizat pe baza unui chestionar online, in perioada 15-28 aprilie 2013. Studiul a cuprins 56 de categorii economice diferite cum ar fi: vanzare cu amanuntul, alimentatie, incaltaminte, imbracaminte, cosmetice, electrocasnice, telecomunicatii, finante si altele.

Rezultatele cercetarii arata ca romanii apreciaza cel mai mult brandurile Milka, Nokia, Adidas, Dacia si Nivea, din punct de vedere al raportului calitate-pret.

Castigatorii celorlalte categorii sunt Acer (computere portabile), Arctic (aparate de uz casnic), Rama (margarina), Maggi (supe instant „la plic“), Danone (probiotice), Jacobs (cafea instant), Head&Shoulders (sampon de par), Ariel (detergent de rufe).

Important de mentionat este ca studiul nu masoara capitalul brandului sau cota de piata, noteaza organizatia ICERTIAS. Pentru a masura raportul calitate-pret al bunurilor si serviciilor de pe piata, au fost luate in considerare doar experienta, opinia, satisfactia si perceptia consumatorilor.