Portofoliul de credite în sold aferent clienţilor persoane juridice a crescut cu circa 13,1% faţă de anul 2017, în timp ce, la nivelul sistemului bancar, acest indicator a înregistrat o creştere de numai 6,8%, precizează sursa citată.

De asemenea, banca şi-a majorat şi portofoliul de credite în sold acordate persoanelor fizice, care a înregistrat o creştere cu 7,3% în anul 2018 faţă de anul precedent.

În ceea ce priveşte volumul de credite noi acordate în anul 2018, acesta a crescut cu circa 5,34%, la aproximativ 7 miliarde de lei.

"Activitatea de creditare a înregistrat însă un ritm de creştere mult mai intens decât s-ar putea concluziona pe baza soldurilor din bilanţ, întrucât creditele acordate clienţilor care activează în agricultură sunt acordate şi rambursate integral în cursul anului, după cum, parţial, creditele aprobate în anul 2018 şi neutilizate până la finalul anului nu sunt reflectate în soldul bilanţier. Continuând politica de susţinere a absorbţiei de Fonduri Europene, Banca a finanţat pana la sfârşitul anului 2018 un număr de 48.046 proiecte eligibile pentru accesarea acestor fonduri, pentru care valoarea însumată a granturilor se ridică la 13.932 milioane lei", se precizează în comunicat.

Potrivit sursei citate, soldul depozitelor atrase de la clientela nebancară a înregistrat, anul trecut, o creştere cu 1,1% faţă de anul precedent.

Rata expunerilor neperformante din credite şi avansuri a înregistrat un nivel de 6,01% la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut, în scădere cu 3,09 p.p. faţă de nivelul înregistrat în decembrie 2017.

"Rata creditelor neperformante din împrumuturi şi avansuri acordate clienţilor persoane fizice, cu un nivel de 1,96% la data de 31.12.2018 (sub media înregistrată la nivelul sistemului bancar de 4,81%), reflectă o calitate ridicată a portofoliului de credite acordate persoanelor fizice, fiind în scădere cu 0,95 p.p. faţă de nivelul înregistrat la data de 31.12.2017. Tendinţa pozitivă privind calitatea portofoliului de credite se menţine şi în anul curent", se precizează în comunicatul băncii.

Valoarea netă a bilanţului la finele anului 2018 a fost de 29,320 miliarde lei, în scădere cu 7,4% faţă de anul 2017, ca urmare a diminuării disponibilului în cont la BNR, în concordanţă cu nivelul rezervei minime obligatorii ce trebuie realizată în perioada de aplicare. Potrivit CEC Bank, acest fapt a determinat scăderea cotei de piaţă în funcţie de volumul activelor, de la 7,41% la finalul anului 2017, la 6,51% la finalul anului 2018, banca menţinându-şi însă poziţia în top 7 bănci din sistemul bancar românesc.

Banca a consemnat, anul trecut, o creştere de 11% în operaţiunile electronice şi digitale. Clienţii băncii beneficiază de o reţea naţională de 1.214 ATM-uri şi 6.704 POS-uri, precum şi de servicii complete de Internet Banking, Mobile Banking şi Phone Banking. CEC Bank este banca din top 10 cu cea mai extinsă reţea teritorială, cu un număr de 1.024 de unităţi, din care 480 sunt situate în mediul rural, păstrându-şi şi după anii de criză poziţia de lider pe acest segment.

"Conform misiunii asumate, CEC Bank va continua să susţină IMM-urile, agricultura, administraţiile publice locale şi populaţia, acordând o atenţie deosebită cofinanţării proiectelor finanţate din fonduri europene. Pentru anul 2019 ne-am propus o creştere a activităţii, în special în zona creditării, cu impact vizibil asupra creşterii eficienţei şi îmbunătăţirii indicatorilor prudenţiali. La data de 30.04.2019, banca a obţinut un profit brut de 153,2 milioane lei, semnificativ mai mare faţă de obiectivele asumate pentru perioada ianuarie-aprilie 2019", a declarat Laurentiu Mitrache, director general - preşedinte al Comitetului de Direcţie al CEC Bank.