Tehnologia, productia si comertul cu amanuntul sunt principalele sectoare care, in ochii consumatorilor, vor imbunatati situatia economica mondiala, scriu cei de la Business Insider. 

De departe, sectorul tehnologic este vazut ca pilonul responsabil cu reconstructia si revitalizarea economiei.

Clasamentul celor mai apreciate companii de catre consumatori

11. Sony - a adunat anul acesta un punctaj de 79,22, in scadere usoara fata de anul precedent

10. UPS - 79,75 puncte

9. Microsoft - a inregistrat  in 2012 un coeficient de notorietate in scadere de la 80,16 puncte la 79,87.

8. Whole Foods, cel mai mare retailer de alimente naturale si organice din lume a realizat un scor de 80,14 puncte, ceva mai mare fata de anul trecut (79,57).

7. Johnson & Johnson -  o reputatie in scadere usoara, de la 83,13 la 80,45 unitati. Totusi, compania a reusit sa isi mentina statutul pozitiv pentru sapte ani la rand.

6. Disney - scopul este sa “alimenteze” oamenii cu bucurie. Aparent, strategia companiei functioneaza, dat fiind faptul ca reuseste an dupa an sa isi mentina statutul la un nivel foarte bun. Anul acesta a adunat 81,28 puncte, in crestere fata de ultima analiza (81,04 puncte).

5. Kraft Foods - are un punctaj de 81.62, in scadere fata de anul trecut (81.67)

4. Amazon - se afla in fruntea clasamentului pe domeniul de retail si a obtinut 81,92 puncte anul acesta, in usoara crestere fata de 2012, cand adunase 81,14. Compania se regaseste si in top 3-companii de tehnologie si si-a mentinut ratingul “excelent” timp de trei ani.

3. Coca-Cola - este a treia cea mai iubita companie de catre consumatori, adunand 81,99 puncte, in urcare fata de anul trecut. Compania se pozitioneaza mult mai bine decat vesnicul adversar PepsiCo care ocupa locul 17.

2. Google - si-a pastrat ratingul “excelent” pentru al cincilea an consecutiv si a obtinut 82,82 puncte, mai putine decat anul precedent (84,05 puncte).

1. Apple - raportul Harris Interactive`s 2012 arata ca producatorul iPhone este castigator la numeroase categorii: produse si servicii, viziune si leadership, performante financiare si mediul de la locul de munca. A obtinut 85,62 puncte, considerabil mai mult fata de 2011 cand a adunat 82.05 unitati.