"Rolul nostru de administrator judiciar a fost să insuflăm o nouă viziune brandului Clujana şi să ne asigurăm că revitalizarea companiei se află pe agenda tuturor stakeholderilor. Am avut mereu în minte alinierea obiectivelor strategice ale tuturor celor implicaţi, iar experienţa vastă în gestionarea echilibrului dintre creditori şi companie a facilitat succesul. Clujana va fi mereu unul dintre proiectele de suflet coordonate de CITR", a declarat Vasile Godîncă-Herlea, Managing Partner CITR, într-un comunicat remis presei.

Măsurile strategice propuse de CITR prin planul de reorganizare au avut obiectivul de a relansa Clujana nu doar la nivel local, ci şi naţional, atât prin dezvoltarea reţelei de distribuţie, cât şi prin diversificarea liniei de produse. Din 2019, produsele din piele confecţionate de Clujana adresează nevoile unui segment de clienţi neexplorat, tineri cu vârste cuprinse între 25-40 de ani, fără a-şi pierde autenticitatea.

"Ieşirea din insolvenţă a Clujana dă un nou suflu companiei. În domeniul nostru de activitate este dificil să rămâi competitiv. E nevoie fie să atragi investiţii constante, fie să consolidezi business-ul. După reintegrarea în economie ne concentrăm atenţia spre consolidare", a declarat Florin Gliga, administrator special Clujana.

În prezent, produsele Clujana sunt vândute în 14 magazine partenere din România. Pentru acest brand, procedura insolvenţei a însemnat readucerea la viaţă a unui brand istoric şi extinderea la nivel naţional prin deschiderea a patru noi showroom-uri şi un magazin online: al doilea show-room în Cluj-Napoca şi primele magazine din Sibiu, Oradea, Bistriţa.

În această perioadă, Clujana şi-a îmbunătăţit marja pentru comercializarea produselor - până atunci vândute sub media pieţei - iar profitul obţinut a fost utilizat pentru finanţarea activităţii curente şi creşterea producţiei. Totodată, compania a redus ponderea serviciilor de tip lohn în cifra de afaceri, cooptând, în schimb, un designer pentru realizarea produselor sub brand propriu. În noiembrie 2019, veniturile provenite din vânzarea produselor Clujana a crescut cu 136% faţă de anul precedent.

În plus, brandul îndrăgit de generaţiile "Baby Boomers" şi "Generaţia X"a făcut un pas mai aproape de "Millenials", printr-o prezenţă activă şi constantă în social media şi prin deschiderea magazinului online. Clujana a reuşit să îşi aducă mai aproape publicul tânăr printr-o comunicare prietenoasă şi accesibilă pe canalele Facebook şi Instagram, se precizează în comunicatul administratorul judiciar CITR.

Pentru asigurarea stabilităţii şi continuităţii brandului este necesar ca managementul Clujana să continue măsurile strategice adoptate în perioada de reorganizare: anticiparea tendinţelor pieţei şi crearea unui produs competitiv, lansarea de noi colecţii cu design modern, menţinerea unui preţ de vânzare crescut sau în acord cu nevoile de dezvoltare ale companiei şi extinderea reţelei de magazine. Totodată, monitorizarea atentă şi continuă a costurilor de producţie şi de funcţionare este vitală pentru menţinerea unei companii sănătoase şi sustenabile.

Potrivit comunicatului, CITR, companie Impetum Group, este liderul pieţei de insolvenţă din România încă din 2008. Cu o experienţă de 20 de ani pe piaţa insolvenţei şi peste 1.000 de proiecte gestionate de-al lungul timpului, CITR administrează anual un patrimoniu de peste 650 de milioane de euro şi distribuie anual mai mult de 300 de milioane de euro creditorilor, în misiunea sa de a salva valoarea din companiile româneşti.