Christian Heinzmann a declarat pentru Mediafax ca a semnat un document la solicitarea presedintelui Consiliului de Administratie, Dan Pascariu, care prevede printre altele ca durata mandatului sau a fost redusa de la patru ani la un an, mentionand ca pana in luna noiembrie isi va pastra functia de CEO si responsabilitatile aferente. "Daca nu as fi semnat, as fi fost concediat", a spus el.

In plus, el a fost informat ulterior ca Nicolae Demetriade a fost numit vineri in functia de director executiv al Tarom de catre Consiliul de Administratie si ca va trebui sa colaboreze cu acesta, dar nu a primit documente oficiale in acest sens. "Cum l-as fi putut eu forta? El a semnat un addendum la contract de buna voie", a declarat la randul sau Dan Pascariu.

Pascariu a afirmat ca exista mai multe nemultumiri la adresa activitatii lui Heinzmann, iar decizia CA de numire a lui Demetriade, care este posibil sa-l fi deranjat pe CEO, a vizat tocmai intarirea conducerii executive. "Documentul pe care l-am semnat este in vigoare incepand din 1 iulie. Dansul m-a rugat acest lucru", a adaugat el.

Presedintele CA spune ca reducerea duratei mandatului a fost o concluzie la care s-a ajuns de comun acord.
"Noi am discutat mai demult acest lucru, dar nu l-am fortat eu. Este o discutie mai veche. Noi am ajuns la concluzia ca este mai bine sa-si reduca mandatul, avand in vedere complexitatea job-ului si faptul ca era singur, era izolat. In noiembrie pleaca si CFO-ul (Michael Moriaty, n.r.), atunci ii expira contractul. (...) Este foarte greu cand esti singurul strain intr-o companie, cand ai bariere de cultura si lingvistice", a spus el.

Pe de alta parte, CEO-ul Tarom a afirmat ca a discutat despre schimbarea survenita in durata mandatului sau cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, care i-a spus ca nu a stiut despre aceasta situatie. "Mi-a spus ca nu stie nimic despre acest lucru, ca pleaca in concediu si ca vom discuta cand se intoarce. (...) Trebuie sa astept sa se intoarca domnul Fenechiu din vacanta, cred ca la sfarsitul acestei saptamani", a spus Heinzmann.

CEO-ul a afirmat ca ulterior vrea sa discute clarificarea situatiei sale si cu alti oficiali, inclusiv cu premierul Victor Ponta, si ca isi doreste continuarea mandatului in forma initiala. "Vreau sa raman, iubesc aceasta companie, iubesc aceasta tara, nu vad niciun motiv pentru a pleca. La sfarsitul zilei imi fac doar meseria. Nu sunt politician", a spus Heinzmann. El a aratat ca situatia de la Tarom este complexa si se imbunatateste, dar mai sunt multe lucruri de facut in aceasta directie.

CEO-ul Tarom nu are in plan actiuni in instanta, in cazul in care situatia va ramane neschimbata. "Nu este stilul meu", a adaugat el.

Nicolae Demetriade, numit vineri in functia de director executiv al Tarom de catre Consiliul de Administratie, a declarat pentru Mediafax ca nu exista nicio sansa ca operatorul aerian sa fie rentabilizat in 2013, dar spera ca acest lucru sa se intample anul viitor. "Am fost imputernicit in aceasta functie pentru a urgenta implamentarea planului de management. Tinta este sa rentabilizam compania mai repede decat este prevazut in planul de management, adica sfarsitul anului 2015. Nu exista nicio sansa pentru rentabilizarea companiei in acest an, insa speram sa se intample la sfarsitul anului viitor."

Demetriade a declarat ca va colabora cu Heinzmann, numit in luna noiembrie la conducerea operatorului aerian national.
"O sa avem atributii diferite, pe care le vom stabili in perioada urmatoare. Ne vom ajuta si vom colabora", a explicat noul director executiv al Tarom.

Fost director general al Tarom, Demetriade a fost numit la inceputul lunii mai in Consiliul de Administratie al operatorului aerian, consiliu care cuprinde sapte membri. Demetriade detine agentia de turism World Travel, care reprezinta in Romania si Republica Moldova grupul de companii Royal Caribbean, Celebrity Cruises si Azamara.

Tarom a inregistrat pierderi de 66 milioane de lei in primele patru luni, cu 30 milioane de lei mai putin fata de rezultatul negativ estimat in planul de management.

Compania a incheiat anul trecut cu o pierdere preliminara si neauditata de 236 milioane lei. Planul de management, aprobat de Consiliul de Administratie in luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei in acest an, de 18 milioane lei in 2014, urmand ca in 2015 si 2016 compania sa realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane lei.

In baza planului de management, Tarom a initiat in martie un program de retragere voluntara a personalului, vizand reducerea personalului cu 10% pana la finele anului.

Compania urmareste de asemenea o crestere a numarului de pasageri transportati cu 100.000 pe an, de la 2,3 milioane in acest an la 2,6 milioane in 2016, si o majorare a gradului de incarcare a aeronavelor, de la 68% in acest an la 75% in 2016.