Profitul net al grupului a scazut la 1,71 miliarde de dolari in trimestrul IV al anului trecut, de la 1,87 miliarde de dolari in aceeasi perioada a anului precedent. Vanzarile au coborat cu 3,6%, la 11 miliarde de dolari. 

Directorul general Muhtar Kent a explicat ca grupul va reduce costurile de aprovizionare si management al datelor si va reforma programele de marketing pentru a genera economii de 1 miliard de dolari pana in 2016. 

Volumul vanzarilor la nivel global a crescut cu 2% in 2013 si cu 1% in trimestrul patru, sub cresterile de 4%, respectiv 3% inregistrate in urma cu un an. 

"Problemele Coca-Cola sunt mai mult de natura macro decat de executie, cu toate ca problemele de piata bauturilor soft carbonatate au si ele un impact", a declarat John Faucher, analist la JPMorgan Chase & Co. in New York. 

Actiunile Coca-Cola au scazut cu 5,8% de la inceputul acestui an. Titlurile PepsiCo au coborat tot cu 5,8%. 

Vanzarile de bauturi racoritoare ale companiei au scazut pe piete precum SUA si Mexic.  Volumul vanzarilor diviziei nord-americane a Coca-Cola a coborat cu 1% in trimestrul patru, afectat de scaderea cu 3% a livrarilor de bauturi carbonatate. Volumul vanzarilor din America Latina au stagnat. In China, a urcat cu 5%, contribuind la un avans al vanzarilor din regiunea Pacific cu 4%.