Se cheama Patanjali Ayurved si este creatia lui Baba Ramdev, unul dintre cei mai populari guru in randul adeptilor yoga din intreaga lume. Potrivit Times of India, compania a devenit de curand un competitor serios pe piata produselor cosmetice din India: de pilda, in 2015 a avut cota de piata de 4,5% pe segmentul pasta de dinti iar in 2016 ar putea trece de 10%, luand consumatori mai ales de la liderul Colgate  Palmolive.

Patanjali Ayurved creste insa pe multe alte segmente, de la cel al supelor instant pana la cel produselor de crestere a fertilitatii. In total, Patanjali are 800 de produse, dintre care 300 de medicamente, fabricate potrivit principiilor traditionale ayurvedice. Acestea sunt comercializate atat online cat si in supermarketuri si hypermarketuri, iar de anul acesta si in magazine ale firmei care vor fi deschise in principalele gari si aeroporturi. Veniturile companiei au ajuns la 370 de milioane de dolari iar cifra angajatilor depaseste probabil un sfert de milion. Iar cresterea anuala a veniturilor este de peste 64%. 

Potrivit QZ, Patanjali are preturi mult mai mici decat competitorii, evitand in schimb sa investeasca in publicitate si obtinand marje de profit extrem de mici. Insa programul de yoga in masa al lui Ramdev are in jur de 200 de milioane de fani, astfel ca advertisingul e oricum asigurat gratuit. De asemenea, directorii companiei – Ramdev, fratele sau si mai multi discipoli - nu incaseaza niciun dolar.

Ramdev este un personaj extrem de popular in India, dar si controversat pentru opiniile sale privind homosexualitatea si HIV, pe care pretinde ca le poate “vindeca” cu ajutorul medicinei ayurvedice. Este un sustinator declarat al actualului premier, Narendra Modi, dar este cunoscut si pentru campania sa anti-coruptie, in cursul careia a facut vreme de 9 zile greva foamei. Pe de alta parte, una dintre organizatiile sale a cumparat o mica insula in largul Scotiei, Little Cumbrae, pentru 2 milioane de lire, urmand sa o transforme intr-un centru de yoga si meditatie.