Bazele unui business ce va ajunge sa valoreze miliarde de dolari

Michael Acton Smith activeaza in lumea antreprenoriatului de aproape zece ani. In anul 2004, a decis sa aloce 10 milioane de dolari pentru a porni Mindy Candy, o companie britanica de jocuri. A investit noua milioane de dolari pentru a crea jocul Perplex City, care avea din pacate pentru el sa fie un esec total. Cu restul fondurilor (un milion de dolari) Smith a demarat o utima actiune in lumea de business.

Inspirat de jucariile sale din copilarie, Tamagochi si Furby, britanicul a schitat ceea ce avea sa devina Moshi Monster.

“Monstrul digital” putea fi adoptat si ingrijit de copiii care accesau site-ul. Dupa doi ani de crestere usoara, traficul Moshi Monster a explodat.

In prezent, lui Smith i s-au alaturat aproximativ 60 de milioane de utilizatori inregistrati, in 150 de tari din toate colturile lumii.

Statisticile arata ca site-ul este accesat de un copil in fiecare secunda, fapt care i-a adus titluri precum “Facebook-ul copiilor” sau “Disney digital”.

Valoarea estimata a paginii web este undeva la 200 milioane de dolari, se afla in crestere si este pe cale sa devina “un start-up de miliarde” 

Strategia pentru cucerirea zecilor de milioane de fani

Grupul tintit de Moshi Monsters viza copiii intre 6 si 11 ani, varsta la care acestia nu isi puteau activa o pagina de profil proprie. Asadar Smith a descoperit cateva modalitati prin care sa le capteze atentia si sa creasca numarul utilizatorilor fara sa se foloseasca de retelele de socializare. 

1. Modalitati proprii de promovare sociala 

Moshi Monster nu este integrat in retelele precum Twitter sau Facebook, dar s-a raspandit eficient. Prin intermediul acestui site, copiii pot trimite mesaje monitorizate prietenilor, pot recomanda anumite link-uri si pot lua spre adoptie un “animal de companie” virtual. Concluzia: daca promovarea nu se poate face prin intermediul site-urilor sociale, este nevoie de o abordare prin care utilizatorii sa ramana conectati intre ei si sa nu paraseasca pagina, chiar daca este vorba despre promovarea “mouth-to-mouth”.

2. Incurajarea “utilizarii offline”

Moshi Monsters aloca fiecarui copil un nume de utilizator simplu, pentru a-l putea retine si impartasi intr-o conversatie offline. Aplicatiile de pe telefonul mobil trebuie luate in considerare. Chiar daca utilizatorii nu folosesc Twitter, cu siguranta vor folosi telefoanele. Chiar si cei mai mici copii stiu sa utilizeze ipad-ul sau iphone-ul si sunt foarte atrasi de aplicatiile de pe aceste gadgeturi. 

"Oamenii obisnuiau sa spuna ca utilizatorii-copii nu vor downloada niciodata aplicatii, dar s-a demonstrat ca nu este asa. Odata ce au ajuns la varsta de 7-9 ani, telefoanele si tabletele devin cele mai atractive cadouri”, este de parere Smith. Plus ca, in timp ce companiile lanseaza noi telefoane, parintii ofera celor mici dispozitivele mai vechi. Asadar este recomandata promovarea dincolo de PC-uri sau laptopuri. 

3. Produsele “offline” sustin online-ul 

Smith a lansat o gama larga de produse marca Moshi Monsters, de la albume muzicale la carti de joc sau prajituri pentru a promova imaginea site-ului. In prezent, detine 100 de licente legate de acest brand si atrage redevente de la 5% la 20% pentru fiecare. De asemenea, o miscare eficienta este crearea unui produs de care clientii se vor indragosti si de care le va fi foarte greu sa se desparta chiar si pentru un timp scurt.  "Nu exista un mecanism mai “viral” decat aparitia unor produse pe care lumea le va iubi”, crede Michael Acton Smith. 

Sursa si foto: Business Insider