In 2002, portarul italian Gianluigi Buffon a numit modelul Feranova de la Adidas "o mingiuta topaitoare pentru copii". In 2010, cand Adidas a prezentat modelul Jabulani in Africa de Sud, portarul spaniol Iker Casillias a asemanat-o mingilor pentru plaja – desi Spania a castigat in acel an Cupa si Adidas a vandut 13 milioane de exemplare.  

Cele mai dure critici au venit insa pe fondul speculatiilor potrivit carora exista un fel de intelegere intre compania de produse sportive si FIFA. Acum trei ani, tot un jucator italian, Giampaolo Pazzini, a fost cel care a spus ca mingea din acel an a insemnat “un dezastru pentru atacanti”, fiind atat de “usoara si de iute”.  

Saptamana aceasta, Adidas a dezvaluit Brazuca, balonul ce va fi folosit in fiecare partida pana la editia de Cupa Mondiala, ce va avea loc vara viitoare in Brazilia. Fanii care sunt dispusi sa dea 160 de dolari o pot cumpara si ei, chiar daca o vor folosi doar in curtea din spatele casei.

Cei mai importanti fotbalisti ai lumii o folosesc insa de cateva luni bune, numai ca nu stiu. O tactica magistrala a celor de la Adidas. Brazuca a fost introdusa pe furis in meciurile din intreaga lume, potrivit lui Patrik Nilsson, seful companiei pe America de Nord. 

Mingea a ajuns deja sub ghetele jucatorilor de la Bayern Munchen (desemnat cel mai bun club de fotbal din Europa anul acesta), care au incercat-o in Bundesliga. A fost testata si de Mario Balotelli in Italia sau de cei de la Boca Juniors, in Buenos Aires.  

"Intotdeauna am facut teste intensive, doar ca de data asta am dus lucrurile un pas mai departe", a declarat Nilsson.  

Specialistul in negociere, Rober Cialdini, spune ca odata intrati intr-o dezbatere, oamenii tind sa isi mentina pozitia, dintr-un insinct de a ramane constanti si devotati parerii initiale.

Ce au avut de spus cei 300 de jucatori care au venit in contact cu noua minge fara sa stie: balonul este bun. Cel putin asta sustin cei de la Adidas.