“In unele zile, se vedea ca sunt mai putine pachete, dar daca inainte imi incapea sub brat un singur colet, erau zile cand erau mai usoare si mai mici, deci angajatii duceau chiar trei deodata”, spune Carsten Helssen.

Explicatia directorului de comunicare al UPS pentru scaderea totusi rezonabila in parametri economici actuali se refera la faptul ca multi dintre clienti au nevoie de livrarea rapida a produselor, ca parte a modelului lor de business: “Daca distribui de exemplu DVD-uri sau noi aparate electronice, livrarea e extrem de importanta pentru ca toate trebuie sa ajunga simultan in diverse colturi ale lumii. E absurd sa fi aparut pe rafturile magazinelor din Paris si nu si pe cele din Vancouver”.

Asa se face ca sefii marilor companii de curierat se gandesc in continuare la dezvoltare. Huburile europene ale UPS (Koln), DHL (Leipzig), FedEx (Paris) si TNT (Liege) isi trimit avioanele catre tot mai multe destinatii. Iar cererea din noile tari cucerite nu e un criteriu strict la care se opresc.

“Avem un avion chiar si catre Andorra. Daca un client ne contacteaza si vrea sa livreze colete catre Argentina, Japonia, Franta, Andorra si Cipru, am putea pierde contractul daca nu ii acoperim doua din cinci destinatii”, ilustreaza Helssen printr-un exemplu cat se poate de relevant.

Asa au ajuns marile businessuri europene si in Romania, iar 2008 a fost anul in care si-au facut simtita prezenta. Topul coT    Impaniilor din curierat nu s-a schimbat fata de 2009, cel mai mare jucator privat ramanand Fan Courier, care a rulat afaceri de 40 de milioane de euro si a avut un profit net de 8,3 milioane de euro.

Cititi mai multe despre afacerile din curierat si explicatiile pentru cresterea din 2010 pe businessmagazin.ro