Potrivit studiului citat, cel mai afectat a fost domeniul constructiilor, unde exista facturi neincasate de peste un an si jumatate.

Cresterea datoriilor la bugetul de stat din decembrie 2015 pana in iunie 2016 se datoreaza unui numar de 84 000 de companii, care au inregistrat datorii noi in 2016, in valoare de 63 de miliarde de lei. Dintre acestea, 30% sunt inactive, iar valoarea in lei a datoriilor in iunie 2016 a fost de 43 de miliarde de lei.

Raportul mai evidentiaza si faptul ca numarul companiilor care si-au intrerupt activitatea (prin dizolvare, insolventa sau suspendare) este in scadere comparativ cu anii precedenti. Potrivit datelor puse la dispozitie de Creditinfo Romania, cele mai multe companii care si-au intrerupt activitatea in 2016 sunt inregistrate in regiunea Bucuresti-Ilfov (19,69%), urmata de regiunile Nord-vest (13,59%) si Centru (11.49%).

"Media circuitului de bani cash a fost de 577 de zile in cazul companiilor declarate falimentare in 2016. Daca acest lucru s-ar produce in sistemul bancar, debitorii ar fi executati imediat. Paradoxal, business-ul din Romania accepta intarzierile cu un fel de resemnare", este de parere Aurimas Kacinskas, managing director.

Cele mai multe companii falimentare au ca obiect de activitate comertul (26,9%), constructiile si afacerile imobiliare (9,19%), respectiv afacerile de productie (6,30%). Bucurestiul este pe primul loc in privinta numarului de companii inactive, avand si cel mai mare numar de companii inregistrate la Registrul Comertului, urmat de judetele Brasov si Bihor.

Cea mai importanta cauza a intrarii in stare de inactivitate o reprezinta incapacitatea de plata, situatie intalnita in cazul a 76,6% dintre companiile analizate.

Creditinfo Romania este o companie specializata in colectarea si furnizarea informatiilor de afaceri din surse deschise si proprii.

"Am vrut sa transmitem un mesaj de transparenta si indemn catre antreprenori si manageri, de a-si verifica imaginea din surse externe si de a folosi un astfel de instrument pentru o mai buna intelegere a viitorilor clienti si posibilitatea de a prezice comportamentul lor de plata”, a declarat Aurimas Kacinskas.

Este prima initiativa sociala de acest gen de la noi tara, care are loc concomitent cu alte piete la nivel global.