"Volumul vanzarilor in Romania s-a imbunatatit pentru al doilea trimestru consecutiv, scazand marginal la finele trimestrului al treilea, dupa un declin de circa 15% in aceeasi perioada a anului trecut. Ca urmare, in primele noua luni, scaderea s-a temperat undeva la 5%", potrivit raportului Coca-Cola HBC AG.

Coca-Cola arata ca vanzarile de bauturi carbogazoase in Romania au revenit pe crestere in trimestrul al treilea, cu un avans al volumelor de 1%, sprijinite de marcile Fanta, Sprite si Coca-Cola Zero. Aceasta din urma a inregistrat o crestere de 11% comparativ cu perioada similara a anului trecut.

"Per total, am crescut in volum si cota de piata atat pe segmentul bauturilor carbogazoase, cat si pe piata bauturilor racoritoare nonalcoolice", se arata in raport.

La nivel de grup, volumul vanzarilor Coca-Cola a scazut cu 3,9% in primele noua luni, la aproape 1,52 miliarde de navete.

Veniturile nete din vanzari s-au redus cu 5,6%, la 5 miliarde de euro. Excluand impactul cursului valutar, venitul pe naveta a crescut cu 2,5%, se arata in raport.

Profitul dupa taxe, atribuibil actionarilor, a scazut la 367,8 milioane de euro, de la 385,6 milioane de euro in ianuarie-septembrie anul trecut.

Coca-Cola HBC este al doilea mare imbuteliator al grupului american Coca-Cola dupa volumul vanzarilor. Compania are afaceri in 28 de tari din Europa, Asia si Africa.

In Romania, Coca-Cola HBC detine trei fabrici, la Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei, precum si o retea de 14 centre de distributie.