În primele nouă luni din 2019, Grupul înregistrase un profit net de 1,568 miliarde lei.

"Profitul net consolidat al Grupului BT este de 1,056 miliarde lei, din care cel al băncii este de 901,49 milioane lei. Subsidiarele şi participaţiile de capital au contribuit cu peste 155 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT", se menţionează în comunicat.

Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 100,4 miliarde lei la finalul trimestrului trei din acest an, creditele au crescut până la 41,9 miliarde lei, inclusiv creditele din contractele de leasing financiar, iar depozitele clienţilor au ajuns la 83,9 miliarde lei, din care 58,7 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 25,2 miliarde lei, ale persoanelor juridice.

Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 124%. Dacă sunt luate în considerare şi garanţiile, rata de acoperire este de 131%. Solvabilitatea băncii fără profitul anului 2020 este de 20,01%, iar cu profitul inclus aceasta este de 21,80%.

"Impactul contextului actual în metodologia şi nivelul de provizioane porneşte de la abordarea prudentă şi preventivă specifică Băncii Transilvania. BT a făcut schimbări de metodologie privind provizionarea, ţinând cont de recomandările BNR şi EBA. Considerând potenţialele efecte viitoare ale crizei de sănătate şi economice, costul riscului la finalul trimestrului trei din 2020 a fost de 1,68%. În nouă luni din 2020, soldul provizioanelor a crescut cu 16,2% până la 2,944 miliarde lei, comparativ cu soldul de la finalul anului 2019 (2,533 miliarde lei)", se menţionează în raport.

Banca are aproximativ 2,9 milioane de clienţi retail, 329.000 de clienţi IMM & Micro şi peste 10.400 de clienţi corporate activi.

Totodată, soldul creditelor acordate de BT a crescut cu 1,1 miliarde lei pe parcursul celui de al treilea trimestru, ajungând la 40,1 miliarde lei. Prin programul guvernamental IMM Invest, banca a acordat peste 7.000 de finanţări, ajungând la peste 18.000 clienţi IMM creditaţi.

Banca a dat peste 30.900 credite retail pe parcursul trimestrului, din care 2.600 credite imobiliare, ajungând la peste 750.000 de clienţi retail creditaţi.