Becurile LED fabricate de Philips sunt scumpe, dar consuma de zece ori mai putin fata de cele clasice si dureaza cativa ani, asa ca nu e de mirare ca astazi reprezinta 23% din vanzarile totale de corpuri de iluminat Philips.  

Compania olandeza a raportat castiguri de 154 milioane de euro in primele trei luni ale anului. Dar daca vanzarile de aparatura au crescut cu 10% fata de anul trecut, celelalte sectoare ale afacerii au stagnat.  

"Ne mentinem parerea ca inceputul timid al lui 2013 este din cauza trendurilor din piata, in special cele din Europa si Statele Unite", a declarat Frans van Houten, directorul Philips, care a insistat in acelasi timp ca firma isi va atinge obiectivele stabilite pana la sfarsitul anului.  

Divizia de home entertainment si-a redus si ea pierderile, datorita vanzarilor de televizoare, aducand un profit de opt milioane de euro. Philips a acceptat in ianuarie sa vanda respectiva divizie firmei japoneze Funai Electric, pentru 150 milioane de euro. 

Compania vrea sa se concentreze in prezent pe aparatura medicala, becuri si aparate de uz casnic, ca parte a unui plan de restructurare mai complex. Profitul inregistrat in primul trimestru a depasit asteptarile din piata si reprezinta o revenire dupa pierderile importante suferite in ultimele trei luni ale lui 2012.  

Philips mizeaza pe inovatie pentru cresterea profitului.

Firma a anuntat recent un nou parteneriat cu grupul medical suedez Elekta si Institutul de Oncologie din Olanda, pentru a dezvolta scannere RMN, ce vor putea fi folosite in tratamente de radioterapie mai bine targetate. Si tot luna aceasta, Philips a dezvaluit un prototip de bec LED, care promite sa fie de doua ori mai eficient din punct de vedere al consumului decat cele folosite in prezent in birouri.