Ikea Group, compania care detine majoritatea magazinelor Ikea, a precizat ca la un numar de magazine comparabile, vanzarile sale au crescut cu 4,8% in perioada august 2015-august 2016.

In exercitiul financiar precedent, vanzarile Ikea au inregistrat o crestere de 11% iar la acelasi magazine o crestere de 5%. De asemenea, Ikea a informat ca in exercitiul care tocmai s-a incheiat a deschis 12 noi magazine si 19 puncte de colectare a comenzilor.

"China ramane una din pietele cu ce cel mai puternic ritm de crestere pentru Ikea Group, impreuna cu Australia, Canada si Polonia", a informat compania, adaugand ca in acest an urmeaza sa deschida primele sale magazine din India si Serbia.

Ikea Group si-a propus sa ajunga la vanzari de 50 de miliarde de euro in 2020 pe masura ce deschide noi magazine si extinde oferta online. In prezent, grupul suedez detine 340 de magazine in 28 de tari iar in ultimul an a avut 783 de vizitatori la magazinele sale.

Magazinul Ikea din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010, a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea Ikea Romania a devenit parte din Ikea Group.