"Avem discutii pentru mai multe locatii din Timisoara, Brasov, Cluj-Napoca, Iasi, Constanta si Bucuresti", a afirmat Oprisan.

El a adaugat ca deschiderea viitoarelor magazine ale companiei va fi realizata atunci cand piata o va cere, iar constructia unei unitati ar putea dura un an si jumatate.

Potrivit sursei citate, o investitie intr-un magazin nou are in vedere 20 de criterii, primele cinci fiind densitatea populatiei, nivelul mediu al veniturilor, influentele culturale, distributia de varsta si nivelul educatiei.

Intrebat care ar putea fi valoarea unei investitiei pentru un nou magazin, excluzand terenul, reprezentantul IKEA a raspuns ca "mai jos de 15 milioane de euro nu poate fi" si ca peste 25 milioane euro ar fi "o aberatie".

Oprisan a afirmat ca vanzarile IKEA Romania din actualul an de catalog, care se incheie la sfarsitul lunii august, sunt in crestere fata de anul precedent, fara sa ofere detalii.

Gamele de produse cu cele mai mari vanzari din acest an sunt articolele pentru dormitoare, bucatarii si living, conform reprezentantului IKEA.

IKEA Romania are un portofoliu de 9.500 de articole, iar 8% dintre acestea sunt furnizate de 40 de firme romanesti.

Grupul suedez a deschis in 2007 magazinul din Romania, situat in nordul Bucurestiului. Centrul comercial a avut in anul de catalog 2010, respectiv 1 septembrie 2009 - 31 august 2010, vanzari de 327,4 milioane de lei, in scadere cu 13% fata de perioada similara anterioara.