'În 2018 am înregistrat cea mai mare creştere de până acum în România. Pe parcursul acestor 25 ani, prin creştere organică constantă, am reuşit să acoperim o cotă de piaţă pe creditare formată din două cifre, respectiv de 10,1%. Am majorat numărul de clienţi activi pe segmentul de retail cu 13% şi ne-am îmbunătăţit prezenţa digitală prin atingerea unui nou record de 112 milioane autentificări în Home'Bank", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.

Numărul clienţilor activi a crescut cu 145.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,29 milioane, cu 13% mai mult faţă de anul 2017. Numărul de clienţi care îşi încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut la 852.000, având o creştere de 20% în comparaţie cu 2017. Practic, 1 din 8 români îşi încasează salariul într-un cont ING.

Profitul brut a fost de 781 milioane lei, cu 34% mai mult comparativ cu 2017, în contextul unei dezvoltări puternice a portofoliului, a creşterii numărului de clienţi şi a tranzacţiilor procesate prin conturile ING. Creşterea organică semnificativă a dus la o majorare a veniturilor cu 27% faţă de anul trecut, depăşind 1,82 miliarde lei în 2018, ca rezultat al volumelor crescute si al numărului ridicat de tranzacţii.

Costurile operaţionale au crescut cu 15%, la 864 milioane lei, în mare parte ca urmare a costurilor cu personalul, a mutării în noul sediu central şi a investiţiilor în digitalizare. Investiţiile în IT, infrastructură şi operaţional au permis funcţionarea în parametri normali a serviciilor electronice. Astfel, în decembrie 2018, ING a raportat o disponibilitate de 100% pentru plăţile cu cardul, 99,96% pentru platforma de Internet banking ING Business, iar impactul indisponibilităţii Home'Bank a afectat doar 0,07% dintre utilizatorii platformei.

Costurile de risc au crescut cu 80% în comparaţie cu 2017, în urma schimbărilor în modul de calculare a riscului de credit (impact de 175 milioane lei).

Soldul creditelor acordate clienţilor a crescut cu 4,42 miliarde lei în 2018, la 25,6 miliarde lei la sfârşitul anului 2018 (21% creştere). Creşterea a venit atât din partea activităţii de creditare a persoanelor fizice, cât şi a celor juridice. Cota de piaţă pe partea de creditare a crescut cu 1,2 puncte procentuale în 2018, ajungând la 10,1% la finalul anului.

Distribuţia creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor (43%) şi cel al persoanelor fizice (57%). Soldul creditelor acordate întreprinderilor mici şi mijlocii a crescut cu 20% faţă de anul trecut, susţinut de intensificarea activităţii de consultanţă a clienţilor şi de procesul simplificat de finanţare pentru companiile mijlocii, dar şi de lansarea noii soluţii de finanţare instante - în special în cazul microîntreprinderilor. În cadrul segmentului de creditare pentru persoanele fizice, creditul de nevoi personale disponibil online începând cu anul 2017, extins şi cu opţiunea de refinanţare, a avut parte de feedback bun din partea clienţilor ING. În 2018, 2 din 10 credite de nevoi personale au fost acordate în România de către ING.

Cota de piaţă pentru depozite a ajuns la 9,0%, faţă de 8,4% la final de 2017, susţinută de creşteri atât pe segmentul persoanelor fizice, cât şi pentru persoanele juridice. Valoarea depozitelor a crescut cu 4,3 miliarde lei, cu 18% mai mult faţă de acum 12 luni, la 31,1 miliarde lei. Politica prudentă de risc a dus la o scădere repetată a ratei creditelor neperformante şi în anul 2018, ajungând la 3,2%, faţă de 3,3% în 2017, şi se situează în continuare mult sub media pieţei.

De asemenea, ING Home'Bank a înregistrat anul trecut 112 milioane vizite, în timp ce doar 1,5 milioane de vizite au fost în sucursale. 76% dintre accesările în ING Home'Bank vin de pe un smartphone. Creditul de nevoi personale disponibil online nu a făcut excepţie, contractul fiind semnat electronic de pe mobil în 80% din cazuri.