Rezultatele anuntate de McDonald’s sunt sub asteptarile analistilor, iar actiunile companiei au coborat cu 2% in timpul tranzactiilor electronice de dinaintea deschiderii burselor, transmite MarketWatch. 

Cel mai mare operator de restaurante la nivel mondial a avut dificultati in ultima perioada in privinta imbunatatirii vanzarilor, iar directorul general, Don Thompson, a explicat ca McDonald’s si-a pierdut atractivitatea in fata unora dintre clienti si trebuie sa isi imbunatateasca oferta. 

"Performantele au fost sub asteptarile noastre, in toate privintele", a spus Thompson. 

El a mentionat o serie de factori care au provocat declinul, cum ar fi nivelul taxelor, evenimente exceptionale produse in Asia si Europa si lipsa performantelor in Statele Unite, cel mai mare segment geografic al companiei. 

"Factorii interni si externi negativi s-au dovedit de o amploare neasteptata si se vor mentine si in trimestrul al patrulea. Aceste dificultati mari necesita schimbari la fel de importante in modul in care facem afaceri", a spus Thompson, adaugand ca anticipeaza scaderea vanzarilor in termeni comparabili, la nivel mondial, in octombrie. 

Intre problemele cu care s-a confruntat McDonald's se numara un scandal legat de un furnizor de carne din China si inchiderea unor magazine in Rusia, in urma acuzatiilor ca nu respecta reglementarile sanitare. 

McDonald's a avut dificultati in recastigarea increderii clientilor din Asia, dupa ce autoritatile din China au acuzat un furnizor chinez ca a vandut in mod intentionat carne expirata catre McDonald's si alte restaurante de tip fast-food. 

In august, McDonald's a inregistrat cele mai slabe vanzari in peste 10 ani. 

Compania s-a concentrat pe imbunatatirea serviciilor in orele de varf si a ofertei pentru mic dejun si cafea, pe fondul reorientarii clientilor din categoria tinerilor cu varste de pana la 35 de ani catre restaurantele care ofera alimente considerate mai sanatoase. 

Vanzarile in termeni comparabili din SUA au scazut cu 3,3%, motivele fiind serviciile mai lente, din cauza meniurilor mai complicate, dar si pierderea de clienti tineri. 

In Europa, vanzarile au scazut cu 1,4%, din cauza problemelor inregistrate pe pietele din Rusia, Ucraina si Germania, care nu au putut fi compensate de rezultatele bune din Marea Britanie. 

In regiunea Asia/Pacific, Orientul Mijlociu si Africa vanzarile in termeni comparabili au coborat cu 9,9%, afectate in special de problema furnizorului din China, dar au fost totusi peste asteptarile analistilor.  In septembrie, compania a inregistrat un declin de 3,8% al vanzarilor globale, in termeni comparabili.