Conform planului strategic prezentat luni, producatorul celebrului 'Big Mac' vrea ca pana in 2018 sa vanda francizatilor sai 3.500 dintre restaurantele aflate in gestiune proprie, astfel ca, peste trei ani, aproximativ 90% din cele 36.000 de restaurante McDonald's din lume sa fie in sistem de franciza, fata de 81% in prezent.

“Realitatea este ca performantele noastre recente au fost slabe. Cifrele nu mint”, a declarat directorul general de la McDonald's, Steve Easterbrook, care a preluat conducerea celui mai mare lant de restaurante de tip fast-food din lume la data de 1 martie.

Pentru relansarea activitatilor, McDonald's a decis sa-si simplifice structura si sa-si reorganizeze activitatile in patru divizii: prima, formata din piata din SUA, care in 2014 a fost responsabila pentru 40% din profitul operational, o a doua care va regrupa pietele internationale lider - Australia, Canada, Franta, Germania si Marea Britanie, care impreuna au generat alte 40 de procente din profitul operational, cea de a treia va reuni pietele cu ritmuri mari de crestere, respectiv China, Rusia, Italia, Polonia, Coreea de Sud, Spania, Elvetia si Olanda, iar cea de a patra va fi formata din restul lumii.

Compania spera ca toate aceste masuri de modificare a structurii organizationale ii vor permite sa realizeze economii de 300 de milioane de dolari pana in 2017. In schimb, compania a apreciat ca este prea devreme sa estimeze cat de multe locuri de munca vor fi afectate de aceste restructurari.