"In urma tendintelor nefavorabile si concurentei agresive de pe piata europeana a anvelopelor pentru autocamioane, care ramane volatila si a scazut cu 23% fata de maximul istoric inregistrat in 2007, Michelin isi anunta intentia de a inchide fabrica de anvelope pentru camioane din Budapesta. Decizia reflecta faptul ca extinderea unitatii nu mai este posibila din cauza localizarii in spatiul urban, iar imbunatatirea competitivitatii fabricii ar necesita modernizarea excesiva cu echipamente noi", se arata intr-un comunicat publicat marti de Michelin, citat de Mediafax.

Productia fabricii din Budapesta se va incheia la jumatatea anului viitor, iar Michelin promite "masuri de sprijin la nivel individual" pentru fiecare dintre cei 512 angajati.

Compania se angajeaza de asemenea sa colaboreze cu autoritatile locale pentru a discuta posibilitati de reconversie a fabricii in conformitate cu planurile de dezvoltare urbana si sa contribuie la dezvoltarea de afaceri care pot crea locuri de munca in zona.

"Productia fabricii de la Budapesta va fi in principal relocalizata catre fabricile Michelin din Olsztyn (Polonia), Zalau (Romania) si Karlsruhe si Homburg (Germania)", se mai arata in comunicat.

Michelin mai detine in Ungaria facilitati la Nyíregyháza (productie anvelope auto), Vác (centru de logistica) si Tuzsér (marketing, materii prime).

Pentru a finanta inchiderea fabricii de la Budapesta si trasnferul productiei in tarile vecine, Michelin va aloca 39 milioane euro in prima jumatate a acestui an.

In Romania, Michelin opereaza doua fabrici producatoare de anvelope auto, la Floresti (Prahova) si Zalau (Salaj), aprovizionate cu cord metalic de uzina Zalau Cord.