OmniTRAX arata ca in aceste conditii era imposibil pentru orice investitor de buna credinta sa depuna pana la data de 5 iunie, conform cerintelor procedurii de privatizare, atat o oferta neangajanta reala, adaptata nevoilor de dezvoltare ale CFR Marfa, cat si comentariile privind contractul de vanzare-cumparare, alaturi de un plan de restructurare pe cinci ani, "care sa transforme o companie de stat plina de datorii si ineficienta intr-o companie feroviara profitabila care sa aduca beneficii economiei si cetatenilor Romaniei", informeaza Mediafax.

Ministerul Transporturilor a anuntat la 6 iunie ca privatizarea CFR Marfa va continua doar cu Grup Feroviar Roman si asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz, in conditiile in care plicul depus de americanii de la OmniTRAX nu continea oferta preliminara si neangajanta.

Compania precizeaza ca are nevoie de o mai buna intelegere a situatiei reale a CFR Marfa, astfel incat sa gaseasca metodele prin care sa poata oferi cea mai buna propunere de optimizare a companiei.

"La solicitarea repetata a OmniTRAX de prelungire a perioadei de audit la 45 de zile pentru analiza informatiilor si pentru formularea ofertei, compania avand si confirmarea oficiala a Fondului Monetar International ca nu poate interveni in modificarea calendarului privatizarii si orice decizie de acest fel depinde de ministerul de resort, ministerul a refuzat, invocand angajamentul fata de FMI. Astfel, OmniTRAX solicita suspendarea procesului de privatizare pana la rezolvarea contestatiei sale, admiterea contestatiei prin anularea deciziei de decadere a OmniTRAX din procesul de privatizare si obligarea autoritatii contractante la reluarea procedurii de privatizare cu participarea companiei OmniTRAX", se arata in comunicat.

Compania mentioneaza ca este in continuare interesata sa participe la procesul de privatizare a CFR Marfa.

"OmniTRAX este un operator feroviar cu experienta, care, daca i se permite efectuarea unei proceduri de audit si i se acorda un interval de timp suficient pentru pregatirea ofertei, poate fi un partener puternic si pe termen lung al Guvernului Romaniei in operarea unui sistem de transport feroviar de marfa profitabil. OmniTRAX dispune de experienta tehnica si capacitatea financiara pentru a adauga valoare reala societatii CFR Marfa si, in general, sectorului transporturilor din Romania", potrivit sursei citate.

Companie afiliata grupului Broe, OmniTRAX este un operator feroviar cu peste 17 linii scurte sau cai ferate regionale in America de Nord, servicii intermodale in porturi, facilitati transload si operatiuni de comutare. Privatizarea CFR Marfa presupune vanzarea a 51% din actiunile companiei. Licitatia pentru privatizarea companiei porneste de la 180 milioane de euro.

Pentru a participa la ultima etapa, respectiv licitatia cu oferta in plic, documentele de participare trebuie depuse pana cel tarziu miercuri, ora 12:00, acest termen fiind unul de decadere. Joi, la ora 11:00, la sediul Ministerului Transporturilor, comisia de privatizare va deschide plicurile cu ofertele de cumparare si va stabili castigatorul.

OmniTRAX, GFR si asocierea dintre Transferoviar Grup si Donau-Finanz au depus pe 23 mai din nou, documentele pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa, fiind singurii investitori care au participat la proces atat in prima faza, cat si dupa reluarea acestuia. Cei trei investitori au depus si anterior documentatia de participare, dar nu s-au precalificat pentru etapa urmatoare.

Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului.

Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.

Guvernul isi asuma fata de FMI doar desemnarea castigatorului licitatiei pentru privatizarea CFR Marfa, una dintre principalele solicitari ale institutiei financiare, dar nu si finalizarea tranzactiei, aratand ca operatiunea depinde de indeplinirea tuturor conditiilor din contract.

Astfel, Guvernul promite FMI, in scrisoarea de intentie transmisa saptamana trecuta, inainte de decizia finala din board-ul Fondului, si obtinuta de MEDIAFAX, ca va incerca sa desemneze un castigator al licitatiei pentru CFR Marfa la 21 iunie, cu putin inainte de reuniunea board-ului FMI, dar nuanteaza referirea la incheierea tranzactiei efective, aratand ca aceasta depine de indeplinirea "tuturor" conditiilor contractuale.