Este si cazul gigantului Pepsi, care, potrivit portalului Quartz.com, a avut mai mult succes in ultima perioada cu vanzarile de chipsuri decat cu cele de bauturi carbogazoase, produsele care l-au facut celebru.

Ultimele rezultate financiare anuntate de companie sunt amestecate. Daca pe partea de bauturi carbogazoase, in trimestrul al patrulea al anului trecut a continuat declinul, ca si in perioada anterioara, vanzarile de chipsuri de cartofi si de gustari din cereale par sa fie noul trend.

Bauturile carbogazoase, care reprezinta jumatate din operatiunile Pepsi la nivel mondial, au scazut constant, incepand din 2005, in special in Statele Unite si pe toate pietele emergente pe care compania detinea pozitia de lider. In consecinta, vanzarile de bauturi mai reprezinta in prezent doar 15% din afacerile PepsiCo in America de Nord, potrivit cifrelor anuntate de companie.

In acelasi timp, analistii sunt de parere ca noua taxa pe bauturile carbogazoase, introdusa in Mexic, una dintre cele mai mari piete de desfacere pentru Pepsi, va inrautati si mai mult rezultatele companiei pe viitor.

In schimb, in ciuda scaderii masive a consumului de bauturi carbogazoase, PepsiCo pare sa dea lovitura pe partea de gustari. Vanzarile de snacks-uri au crescut cu 3% in America si cu 10% in tarile emergente, ca Brazilia, China, Mexic si Turcia.

Ne asteptam ca doua treimi din cresterea castigurilor sa vina din vanzarile de snacks-uri”, a declarat CEO-ul PepsiCo, Indra Nooyi, la anuntarea rezultatelor financiare.

Snacks-urile sunt principalele produse pe care clientii de pe pietele emergente tind sa le consume atunci cand tarile lor se urbanizeaza si se industrializeaza masiv. Acest lucru face mai mult loc pentru PepsiCo in tari in care nu a atins toate nivelurile sociale, ca de exemplu in India, unde migratia masiva din zona rurala in orase si orele lungi pe care angajatii le petrec la birou, dupa program, cresc cererea pentru produse  semipreparate si snacks-uri.