Scaderea de 1,8%, mai mare fata de 1,07% cat anticipau analistii, a aparut ca un efect al crizei economice mondiale, dar si a concurentei venite din partea altor restaurante de profil. O alta greseala facuta de McDonald’s a fost scumpirea anumitor meniuri, lucru ce a indepartat partea consumatorilor care alegeau brandul pentru mancarea preparata rapid, la preturi accesibile.

Desi au incercat o campanie de publicitate agresiva in SUA, pentru a-si promova meniurile economice, reprezentantii francizei spun ca eforturile lor au fost sortite esecului din cauza cererii scazute si a competitiei.

In Statele Unite, McDonald’s se lupta pentru suprematie cu rivalii de la Burger King, Wendy’s, Taco Bell sau mai nou infiintatele Chipotle Mexican Grill si Panera Bread, care ofera meniuri de o calitate mai buna pentru un pret putin mai piperat. 

Pe piata din Europa, unde detine 40% din afaceri, compania a anuntat ca va oferi noi combinatii de meniuri, la preturi variate si va face schimbari in designul restaurantelor. Compania, cu sediul in Oak Brook, Illinois, spune ca ultima scadere a veniturilor a avut loc in martie 2003.  

"Desi vanzarile din octombrie reflecta greutatile cu care piata se confrunta la nivel global, sunt increzator ca strategiile pe care le vom dezvolta vor impulsiona vanzarile si vor conduce catre o crestere sustinuta si profitabila", a declarat presedintele si directorul executiv al companiei, Don Thompson. 

McDonald’s a avut in 2011 venituri de 34 de miliarde de dolari.