In birourile de pe strada Buzesti e mult mai liniste decat era in anii trecuti. Pe holul de la etajul al cincilea, birourile unde altadata te asteptau mai multe secretare sunt goale. Din capatul culoarului se aude de dupa o usa din sticla mata vocea lui Gheorghe Racaru, omul care a pus pe picioare visul omului de afaceri Nelu Iordache. „Uite, fac inca bine, spre ciuda altora„, raspunde la telefon cel care a fost de la inceput directorul general al Blue Air.

Cand Nelu a venit la mine si mi-a propus sa facem o companie de aviatie, eu i-am spus: Daca vrei low-cost, o sa fie foarte greu si sa nu te astepti la profit. asta e un business de carte de vizita, care se poate dezvolta si ajunge la o valoare mare, dar nu e business de profit."

Din 2010, cand Racaru povestea pentru Business Magazin despre inceputurile de acum noua ani ale Blue Air, compania a trecut prin mai multe turbulente. Dincolo de criza economica reflectata firesc in orice business din aviatie si nu numai, intrarea Romstrade in insolventa si arestarea preventiva a patronului Nelu Iordache, de la sfarsitul anului trecut, sunt amintiri pe care seful Blue Air nu le va uita niciodata. „A fost cea mai grea lovitura„, spune acum Racaru, la opt luni de cand politistii perchezitionau sediul companiei.

Era o zi de sambata, 1 decembrie 2012, cand omul de afaceri Nelu Iordache era retinut, dupa ce a fost audiat din nou de catre procurorii anticoruptie, pentru deturnare de fonduri in valoare de 25 de milioane de lei din banii pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad. La 11 zile distanta, tribunalul Giurgiu aproba intrarea in insolventa a companiei Romstrade si numea drept administrator judiciar provizoriu Casa de Insolventa Transilvania. De atunci si pana astazi, Iordache e inca arestat preventiv, motivarea judecatorilor fiind acea ca „lasat in libertate, acesta va incerca sa influenteze aflarea adevarului.”

Citeste continuarea pe www.businessmagazin.ro