In anul 2013, Policolor a inregistrat o cifra de afaceri consolidata de peste 29 de milioane de euro (cifrei de afaceri de 24,9 milioane de euro inregistrata de Policolor in 2013 i se adauga rulajul de 4,4 milioane de euro inregistrat prin subsidiara Deko Professional Services).

Sub semnul unei continue oscilatii a pietei si a preturilor materiilor prime, compania a lansat noi game de produse atat pentru divizia de Vopsele si Lacuri Decorative, cat si pentru domeniul auto, prin Klar Professional. Totodata, numarul angajatilor Policolor a crescut in prima jumatate a anului cu 18%, la un total de 381 de persoane.

„Am avut parte de o perioada cu o situatie meteo nefavorabila pentru lucrarile de constructii dar brandurile fanion ale Policolor au inregistrat cresteri de peste doua cifre in ultimele luni. Piata ne arata insa ca daca activitatea de constructii nu se dezmorteste si nu recuperaza, nu vom avea o evolutie pozitiva a sectorului pana la final de an”, a declarat Marius Vacaroiu,CEO Policolor.

In ceea ce priveste retailului, in prima jumatate a anului, Policolor a avut o atitudine comerciala agresiva care a condus la o crestere consolidata de aproape doua cifre a vanzarilor, atat in volum cat si valoric, pentru produsele diviziei de Vopsele si Lacuri Decorative, comparativ cu acelasi interval din 2013.

In ciuda transformarilor care au avut loc in cadrul retelelor de bricolaj de la nivel local, retailul modern a reprezentat o parte importanta a vanzarilor companiei. In cadrul retelelor de produse de bricolaj, vanzarile s-au apreciat cu circa 15% la finalul primelor sase luni.

In functie de structura gamei de produse, per total, vopsele lavabile au consemnat vanzari cu 15% mai mari in primele sase luni ale anului ,comparativ cu acelasi interval din 2013, in timp ce cererea de tencuieli decorative si emailuri produse de Policolor a urcat cu 30%.

Romanii prefera sa-si vopseasca locuintele in alb, galben si bej

In ceea ce priveste cerintele consumatorilor, in 2014 s-a decantat orientarea catre produse „value for money”, care imbina principalele atribute calitative cu un pret mediu. Unul dintre aceste principale atribute este „gradul de alb”, element decisiv in selectia unei anumite vopsele.

„Exista o orientare preponderenta spre vopsele mai performante, eficiente, chiar daca masa vanzarilor se concentreaza in segmentul mediu si economic. Ca si tara, la nivelul Uniunii Europene, suntem in continuare pe ultimul loc la capitolul consum de vopsea raportat la numarul de locuitori iar datele arata o inertie catre alegerea albului pentru redecorare. In schimb, in Europa de Vest si in CEE se comercializeaza tot mai mult vopsele deja colorate”, a declarat Marius Vacaroiu.

In functie de culorile alese de romani pentru decorare sau renovare, pe primul loc se claseaza albul (65% din preferinte), urmat de galben, bej, albastru si portocaliu. Pentru o comparatie cu o tara vecina, in care Policolor are o prezenta puternica, in Bulgaria statisticile indica faptul ca sunt achizitionate volume importante de vopsele lavabile deja colorate in timp ce in Romania cei care aleg alte nuante in afara de alb prefera culori personalizate, produse cu ajutorul masinilor de mixat.