Media estimarilor analistilor contactati anterior de Bloomberg indica venituri de 1,44 miliarde de dolari pentru companie in primele trei luni ale anului.

Platforma pentru publicitate pe smartphone-uri si tablete a devenit o prioritate a Facebook in ultimul an, dupa evolutia modesta a actiunilor companiei in vara anului trecut.

Titlurile s-au depreciat cu peste 50% de la listarea la bursa de la New York, in luna mai a anului trecut, pana in septembrie, din cauza temerilor investitorilor privind capacitatea companiei de a genera venituri din publicitatea pe dispozitive mobile. Actiunile Facebook au atins minimul in luna septembrie, la 17,7 dolari, revenind ulterior pe un trend ascendent odata cu imbunatatirea perspectivelor privind veniturile obtinute din spoturi publicitate afisate pe smartphone-uri si tablete. Miercuri, Facebook a inchis in scadere cu 1,2% pe bursa de la New York, la 27,43 dolari, cu 28% sub nivelul de aproximativ 38 de dolari obtinut in oferta publica initiala derulata cu un an in urma.

In primul trimestru al acestui an, platformele mobile au generat aproximativ 30% din veniturile din advertising ale Facebook, fata de 23% in perioada corespunzatoare a anului trecut. Cheltuielile operationale ale companiei au urcat in acelasi interval cu 60%, la 1,09 miliarde de dolari, in urma cresterii numarului de angajati si investitiilor in computere si software.

Numarul utilizatorilor Facebook a crescut cu 23% in ultimele 12 luni, la 1,11 miliarde, dintre care 68%, sau 751 milioane, acceseaza serviciile retelei de pe dispozitive mobile, cu 54% mai multi decat la inceputul anului trecut.