Retailerii din Romania, in ultimii doi ani, au devansat data si deruleaza campaniile de Black Friday la finalul penultimei saptamani din noiembrie.

In SUA, acest eveniment inca se desfasoara in ultima vineri, dupa Ziua Recunostintei.

Exista insa diverse campanii care folosesc conceptul de Black Friday inca din octombrie sau de-a lungul anului, de aici si interesul crescut in Romania.

In ceea ce priveste comportamentul cumparatorilor in noiembrie, in 2012, unul din patru romani din mediul urban sustinea ca este interesat de ofertele de Black Friday, iar aceasta era abia a doua editie a evenimentului.

Anul urmator, utilizatorii au cumparat, pentru prima data, mai mult din online decat din offline in perioada Black Friday.

In 2014, cinci milioane de romani au facut cumparaturi de Black Friday in valoare de peste 67 de milioane de euro.

Acum, trei ani mai tarziu, potrivit unui studiu eMAG, 6,7 milioane de romani intentioneaza sa cumpere de Black Friday.

Pe Google, interesul pentru eveniment se manifesta inca de la finalul lunii octombrie, o crestere semnificativa inregistrandu-se in ultimele doua saptamani inainte de Black Friday.

Printre cei mai populari termeni in cautarile pe Google se numara: "oferte de black friday", "black friday 2016", "reduceri black friday", "black friday romania" si "black friday emag".  

Today's estimeaza ca anul acesta 30% din cei interesati se vor documenta prin intermediul dispozitivelor mobile, transmite Agerpres.