Austriacul Niki Lauda, triplu campion mondial de Formula 1, a anunţat recent achiziţionarea şi rebrenduirea Niki, compania aeriană pe care a înfiinţat-o în 2003 şi a vândut-o Air Berlin în 2011.

Şi proprietarul British Airways, firma IAG, precum şi compania low-cost Ryanair erau interesate de preluarea Niki.

Anterior, Ryanair deţinea 75% din Laudamotion, companie austriacă cu sediul la Viena.

"Laudamotion este acum o subsidiară deţinută integral de Ryanair Holdings plc, după ce compania irlandeză a finalizat la finalul lunii decembrie achiziţionarea restului de 25% din acţiuni", se arată într-un comunicat al Laudamotion.

Anul trecut, Laudamotion a înregistrat pierderi de aproximativ 140 milioane de euro (160 milioane de dolari) iar pentru acest an sunt estimate pierderi de 50 milioane de euro. Compania se aşteaptă să devină profitabilă din 2020.

Tot marţi, Laudamotion a anunţat că, în anul financiar 2021/2022, intenţionează să-şi dubleze flota, la 40 de aeronave, în timp ce numărul de pasageri ar urma să crească de la patru milioane în 2018 la zece milioane în anul financiar 2021/2022.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.