"Dupa sapte ore de negocieri, a iesit fumul alb", a spus ministrul Transporturilor.

Grupul Feroviar Roman va plati integral pretul, dupa ce Ministerul a respins cererea de plata in rate, iar contractul va fi semnat cel mai probabil saptamana viitoare.

Premierul Victor Ponta a declarat joi ca nu poate in prezent decat sa ceara Ministerului Transporturilor ca la CFR Marfa, unde a ramas un singur ofertant, sa negocieze foarte bine planul de investitii, modul de pastrare a locurilor de munca si capacitatea de dezvoltare a companiei.

Termenul de depunere a ofertei tehnice si a celei financiare a expirat miercuri. Privatizarea CFR Marfa continua doar cu Grup Feroviar Roman (GFR), dupa ce asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz si compania americana OmniTRAX s-au retras. Licitatia pentru vanzarea a 51% din actiunile companiei porneste de la 180 milioane de euro.

Proprietarul Grup Feroviar Roman, Gruia Stoica, a declarat miercuri pentru Mediafax ca grupul detine suma minima de 180 milioane euro pentru preluarea CFR Marfa, din surse proprii si bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate si garantie de la Raiffeisen Bank Austria.

Grupul este cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din Romania si unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale si de Sud-Est, asigurand servicii de transport si logistica in mai multe tari europene. Totodata, GFR va depune vineri oferte pentru privatizarea companiilor feroviare de transport marfa din Bulgaria si Croatia, cu afaceri cumulate de 250 milioane euro si un numar total de 10.000 de angajati,

Grupul Grampet, din care face parte GFR a inregistrat anul trecut afaceri de peste 420 milioane euro. "Strict pe transporturile de marfa, am inregistrat 215 de milioane de euro anul trecut - asta doar pentru GFR si filialele din Romania, exceptand filialele externe", a spus miercuri omul de afaceri.

Asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz a anuntat miercuri ca a decis sa se retraga din procesul de privatizare a CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura la institutiile abilitate.

Consortiul a precizat ca, avand in vedere complexitatea procesului si volumul semnificativ de informatii care trebuiau analizate pentru realizarea in mod corespunzator a propriei evaluari a CFR Marfa, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amanare, acestea fiind respinse.

Totodata, americanii de la OmniTRAX au iesit din cursa in urma cu doua saptamani, in conditiile in care nu au depus oferta preliminara si neangajanta. Compania americana a contestat procesul de privatizare si a cerut reluarea procedurii, precizand ca are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfa.

OmniTRAX a depus contestatii la Tribunalul Bucuresti, Ministerul Finantelor, Ministerul Transporturilor si Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.