Asa cum a procedat in martie, in America de Nord, Sony isi va transfera clientii, incepand cu mijlocul lunii iunie, catre site-ul de vanzari al companiei concurente Kobo, din Canada, filiala grupului japonez Rakuten.

Intr-un mesaj publicat pe site-urile din Marea Britanie, Germania, Austria si Australia, Sony a scris: "Reader Store (magazinul online, n.r.) se va inchide pe 16 iunie", noteaza Mediafax.

Sony si-a explicat decizia prin faptul ca nu a reusit sa castige un segment de piata suficient de mare pentru a continua sa joace un rol semnificativ in acest domeniu, in comparatie cu Amazon si Kobo. Astfel, Sony va mentine deschis un magazin online de profil numai in Japonia.

Pe de alta parte, compania Kobo, care are un spatiu de vanzare a cartilor sub marca proprie, fiind in acelasi timp distribuitor pentru alte firme, are o oferta de aproximativ 4 milioane de produse - carti, reviste si ziare - pentru propriile e-readere, dar si pentru cele ale altor companii, precum si pentru telefoane inteligente. Infiintata in 2009, compania Kobo activeaza online in aproximativ 190 de tari.

Anuntul companiei Sony referitor la cartile electronice a fost facut chiar inainte de prezentarea rezultatelor anuale ale grupului si a obiectivelor sale pe termen mediu, care va avea loc saptamana viitoare. Recent, Sony a pus in aplicare un nou plan de restructurare, ce prevede cesiunea productiei de calculatoare, transferul catre o noua divizie a productiei si vanzarii de televizoare, precum si suspendarea unui numar de 5.000 de locuri de munca - dintre care 3.500 in strainatate.
Sony a inregistrat o pierdere neta de 1,3 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 31 martie, din cauza scaderii vanzarilor de televizoare, computere si alte produse electronice de consum.