Candidaturile trebuie sa includa o scrisoare de intentie insotita de un CV detaliat.

"Candidatura dvs. va fi tratata cu maxima confidentialitate. Vor fi contactati numai candidatii care corespund cerintelor postului", se spune in anunt, scrie Mediafax.

Persoane interesate pentru postul de CEO trebuie sa aiba, printre altele, experienta intr-o pozitie de top-management la o companie de transport aerian de minim 10 ani si cunostiinte aprofundate despre industria aviatiei comerciale, riscuri asociate si modalitati de minimizare a acestora.

Remuneratia va fi in concordanta cu prevederile OUG 51/2003, prin care Guvernul a limitat salariile directorilor din companii de stat la un nivel reprezentand de sase ori salariul mediu brut in ramura respectiva.

Mandatul actualului CEO expira luna asta

Mandatul de CEO al belgianului Christian Edouard Heinzmann va expira in luna noiembrie a acestui an, dupa ce a fost scurtat de la patru ani la un an pe fondul unor conflicte intre acesta si administratori.

Heinzmann, cu o experienta de peste 25 de ani in industria aviatica, a anuntat in iunie ca a semnat un document la solicitarea presedintelui Consiliului de Administratie, Dan Pascariu, care prevede printre altele ca durata mandatului sau a fost redusa de la patru ani la un an. In replica, seful CA, Dan Pascariu, afirma la vremea respectiva ca exista mai multe nemultumiri la adresa activitatii lui Heinzmann, iar reducerea duratei mandatului a fost o concluzie la care s-a ajuns de comun acord.

CA-ul Tarom a hotarat in luna iunie sa il numeasca pe Nicolae Demetriade in functia de administrator-director executiv.

La finele lunii septembrie, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, declara ca mandatul lui Heinzmann se va incheia pe 19 noiembrie, dupa ce belgianul anuntase anterior ca isi doreste sa-si continue activitatea in cadrul companiei aeriene si dupa aceasta data.

Demetriade a demisionat saptamana trecuta, surse apropiate situatie declarand ca Dan Pascariu urma sa fie revocat din pozitia de presedinte CA intr-o AGA programata la 22 octombrie.

Ministrul Transporturilor a declarat ca daca AGA va decide ca Heinzmann sa isi continue mandatul, atunci acest lucru se va intampla, in conditiile in care CEO-ul are un contract de management si de mandat, precum si un plan de management pe care trebuie sa il implementeze.

"Pentru ca domnul Heinzmann sa poata implementa acest plan de management, trebuie sa aiba suportul CA. Nu se poate ca managerul sa traga intr-o directie si Consiliul de Administratie in alta directie. Este impotriva firii si cineva trebuie sa faca un compromis", a spus Manescu, la vremea respectiva.

AGA a fost insa anulata din cauza neprezentarii SIF Muntenia, actionar minoritar al companiei aeriene.

Ministrul Transporturilor a declarat ulterior ca numirea a doi noi administratori si prelungirea mandatului de director executiv al lui Heinzmann vor fi discutate intr-o sedinta a Consiliul de Administratie. Sedinta a avut loc, insa administratorii nu au luat o decizie privind prelungirea mandatului lui Heinzmann, care expira la 19 noiembrie.