Potrivit proiectului de Hotarare de Guvern pentru aprobarea bugetului propriu de venituri si cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare pe anul 2013, institutia va vira la buget suma de 268,75 milioane lei in urma vanzarii a 51% din capitalul CFR Marfa, in conditiile in care in acest an asteapta venituri totale de 291 milioane lei din activitatea de privatizare.

Documentul indica un nivel al veniturilor si cheltuielilor totale de 341,1 milioane lei, in prima categorie intrand si incasari de 50 milioane lei din dividendele aferente exercitiului financiar 2012.

"Se estimeaza ca veniturile din privatizare vor inregistra un nivel de 291,09 milioane lei, rezultat in principal din vanzarea unui pachet majoritar de actiuni ce reprezinta 51% din capitalul social al CFR Marfa prin licitatie publica cu strigare cu criterii de precalificare si decontarea tranzactiei pe parcursul anului 2013. In consecinta, prin adoptarea actului normativ propus, veniturile bugetare aferente anului 2013 vor fi alimentate cu suma de 50,01 milioane lei reprezentand transferuri catre bugetul de stat din dividende si dobanzi incasate de MT in calitate de institutie publica implicata in procesul de privatizare iar suma de 268,75 milioane lei va fi varsata suplimentar la trezoreria statului ca urmare a derularii procesului de privatizare, respectiv de vanzare de actiuni CFR Marfa", se arata in nota de fundamentare a proiectului, citata de Mediafax.

In aceste conditii, estimarea actuala pentru veniturile din privatizarea CFR este in jur de 280-290 de milioane lei.

Guvernul s-a angajat fata de FMI, in cadrul acordului de tip preventiv aflat in derulare, sa vanda participatii detinute de stat la companii strategice din domeniile energiei si transporturilor, inclusiv Transgaz (15%), Romgaz (10%), Hidroelectrica (10%), Nuclearelectrica (10%), Oltchim (privatizare integrala), CFR Marfa (privatizare pachet majoritar), Tarom (20%), Electrica Furnizare si cele trei companii de distributie ale Electrica (participatii majoritare).

Potrivit proiectului strategiei de privatizare, statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfa prin negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, etapa urmata de licitatie cu oferta in plic, unde garantia de participare va fi echivalentul in lei a 10 milioane euro, reprezentand 17% din valoarea nominala a actiunilor.