"Am toate utilitatile, apa, canal,electricitate, drumuri, tot. Si o deschidere de 700 de metri la bulevardul de centura care este autostrada"

Cu planul unui teren asezat, spune el, strategic, domnul Burceanu a venit in Capitala de la Timisoara ca sa-i convinga pe chinezi sa construiasca in vestul tarii depozite.

Mihai Burceanu, reprezentant companie romanesca: "Si electronice, si de mancare, si de legume, si tot ce vrei, si atunci faci concurenta la ce vine de dincolo (importul din Ungaria). Pun la dispozitie infrastructura necesara. Ei numai sa vina".

Tot cu bani chinezesti vrea sa amenajeze in zona si o pista pentru avioane private de business.

Un alt manager roman a facut eforturi sa vanda generatoare de curent electric uneia dintre cele mai mari companii de electricitate din lume. Deocamdata nu stie daca a reusit.

Chinezii par ca inca doar testeaza piata romaneasca si nu sunt decisi sa-si investeasca banii la noi.

Sorin Dimitriu, presedintele Camerei de Comert Bucuresti: "Firmele romanesti au putut sa-si deschida in China birouri si magazine de a-si prezenta produsele romanesti"

Daniela Coman, consultant: "Am observat ca isi doresc relatii comerciale cu diversi parteneri, mai putin sa investeasca direct in Romania. Mai mult sa ia anumite cunostinte de la noi pe care sa le importe in China"

Desi in toamna atat guvernul nostru cat si cel chinez anuntau constructia in Romania a unei linii de tren de mare viteza pe ruta Bucuresti-Constanta, a unei centrale hidro-electrice si a unei autostrazi, inca nimic concret nu s-a intamplat.

Anul acesta au fost 6 intalniri de afaceri romano-chineze in Romania si alte doua in China. Cu toate acestea volumul si valoarea schimburilor comerciale intre cele doua tari nu s-au modificat fata de anul trecut.