Rezultatele financiare anuntate joi de Carrefour au intrunit in linii mari asteptarile analistilor. In ultimul an, grupul a renuntat la active din cinci tari - Grecia, Singapore, Columbia, Malaezia si Indonezia.

Excluzand impactul cursului valutar, de 2,6 puncte procentuale, retailerul a inregistrat o crestere de 1,3% a vanzarilor fata de perioada similara a anului anterior, dupa ce avansul de pe pietele emergente a compensat declinul din Europa. Operatiunile din Europa ale Carrefour reprezinta circa trei sferturi din afacerile totale ale grupului.

In Europa, retailerii fac eforturi pentru a aduce in magazine clientii afectati de criza. Ca urmare a impactului austeritatii din Europa, consumatorii reduc cheltuielile si forteaza lanturile de magazine sa taie din preturi si sa-si regandeasca strategiile de afaceri.

Grupul britanic Tesco a raportat prima scadere anuala a vanzarilor din 19 ani, iar retailerul german Metro a avertizat ca se asteapta ca lunile urmatoare sa fie dificile.

In Europa, excluzand Franta, Carrefour a inregistrat o scadere de 3,5% a veniturilor, la 5,46 miliarde de euro, evolutia reflectand climatul nefavorabil de consum. Exceptie a facut Belgia, unde vanzarile au continuat sa creasca.

Pe piata de origine a Carrefour, Franta, vanzarile au coborat cu 0,7% in primul trimestru, la 9,29 miliarde de euro.

Pe pietele emergente, afacerile grupului au avut o evolutie robusta. Vanzarile din America Latina au urcat, la curs de schimb constant, cu 14%, in timp ce in Asia avansul a fost mai modest. Deprecierea monedelor Braziliei si Argentinei a condus la o scadere de 0,2% pentru divizia din America Latina, dupa includerea impactului cursului de schimb, la 3,97 miliarde de euro. Vanzariele din Asia au urcat cu 0,3%, la 2,12 miliarde de euro.

Carrefour opereaza in Romania 24 de hipermarketuri, precum si alte doua formate de magazine, supermarketuri Market si magazine de proximitate Express.