"Volumul de bere a scazut in Romania anul trecut cu aproximativ 5% din cauza vremii nefavorabile si a conditiilor economice. Profitabilitatea s-a imbunatatit datorita initiativelor conducerii legate de portofoliul de produse si generarea de venituri, precum si datorita eficientizarii costurilor", se arata in raportul Heineken.

La nivel Europei Centrale si de Est, volumul vanzarilor de bere a scazut cu 4,4%, la 42,3 milioane de hectolitri, in conditiile in care declinul vanzarilor din Rusia, Polonia, Romania si Cehia nu a putut fi contrabalansat de avansul inregistrat in Serbia, Germania, Austria si Ungaria.

Venitul consolidat din vanzari in regiune a scazut cu 7,4% anul trecut fata de 2013, la 2,86 de miliarde de euro de la 3,1 miliarde de euro, in timp ce venitul pe hectolitru a coborat cu 2,7%, la 65 de euro.

In baza organica, vanzarile Heineken din Europa Centrala si de Est au scazut cu 3,7%, iar venitul pe hectolitru a urcat cu 1,4%.

La nivelul grupului, profitul net a crescut cu 11% anul trecut comparativ cu 2013, la 1,51 miliarde de euro de la 1,36 miliarde de euro, in timp ce veniturile consolidate au crescut cu 0,3%, la 19,25 miliarde de euro.

Heineken are patru fabrici in Romania, la Miercurea Ciuc, Constanta, Craiova si Mures.