Acţiunile companiei cu sediul în Chicago au scăzut cu peste 2,5% în urma raportării rezultatelor trimestriale.

Vânzările globale în termeni comparabili au scăzut cu 23,9% în trimestrul al doilea, trase în joc de pieţe mari, precum cele Marea Britanie, Franţa şi America Latină, potrivit News.ro.

Analiştii anticipau un declin al vânzărilor de 23,24%, potrivit datelor firmei de analiză a pieţei Refinitiv.

În Statele Unite, unde compania are peste o treime din restaurantele sale, vânzările în termeni comparabili s-au redus cu 8,7%, dar declinul a fost sub cel anticipat, de 9,97%.

În timpul unei conferinţe la distanţă cu investitorii, directorii companiei au fost precauţi, dar au notat că vânzările consemnate în iulie s-au îmbunătăţit şi ar trebui să fie uşor pozitive la sfârşitul lunii.

Aproximativ 96% din restaurantele McDonald’s funcţionează cu drive-thru, comenzi sau cu o capacitate redusă.

Compania intenţionează să lanseze o campanie de publicitate în semestrul al doilea, pentru care are un buget considerabil, a spus Kempczinski.

În trimestrul al doilea, McDonald’s a redus cheltuielile de marketing în SUA cu 70%, pentru conservarea resurselor, dar nu va reinvesti banii respectivi.

Majoritatea reclamelor vor promova meniurile de bază şi comenzile digitale, dar sunt planificate şi unele inovaţii legate de meniuri.

Compania se mai aşteaptă să colecteze în semestrul al doilea majoritatea chiriilor de la francizaţi, care au fost amânate.

McDonald’s mai anticipează că există şanse de creştere în Europa, ”unde unele restaurante independente au probleme mari, ceea ce poate reprezenta o portunitate pentru noi”.

Veniturile au scăzut cu 30,5%, la 3,76 miliarde de dolari, dar sunt peste estimările de 3,68 de miliarde de dolari.

Profitul net a scăzut cu 68%, la 483,8 milioane de dolari. Excluzând elementele excepţionale, McDonald’s a câştigat 66 de cenţi pe acţiune, cu 8 cenţi sub aşteptări.