"Scaderea cifrei de afaceri este in jur de 5-7%, din cauza cresterii pretului pentru materia prima, precum si din cauza scaderii puterii de cumparare", a spus Danescu, citat de Mediafax.

Scaderea este mult inferioara celei estimate pentru intreaga piata de profil, estimata la 18%, potrivit reprezentantului Vincon.

In acest an comertul traditional a contribuit cu aproximativ 64% la realizarea cifrei de afaceri a companiei.

In ceea ce priveste exporturile, Danescu a aratat ca acestea nu au reprezentat o prioritate in acest an. "Exporturile nu reprezinta o prioritate pentru companie in acest an, si astfel nu au o contributie semnificativa la cifra de afaceri", a spus Danescu.

Pentru anul viitor, Vincon va continua procesul de rearanjare si dezvoltare a portofoliului, dar si completarea unor segmente neacoperite, focusul companiei fiind segmentele mainsteam, premium si super premium.

Recent, compania a lansat o noua gama de vinuri super premium pe segmentul retail, pentru care asteapta vanzari de 200.000 euro in primul an.

Compania detine 1.500 de hectare de vie in podgoriile Odobesti, Cotesti, Panciu si Husi, 11 ferme viticole, 10 crame, 3 platforme industriale pentru conditionarea si imbutelierea vinului, a bauturilor spirtoase si a otetului, dar si trei depozite. In prezent, portofoliul Vincon Vrancea cuprinde peste 120 de produse.

Principalii concurenti ai Vincon pe piata vinului sunt Murfatlar, Cotnari si Jidvei.