Proiectul va utiliza o varietate de surse de biomasa pentru materia prima, insa va pune accent pe camelina. "Camelina a fost aleasa ca materie prima datorita potentialului sau energetic ridicat, al cerintelor reduse de alternare a culturilor, al potentialului ridicat de reducere a noxelor cu efect de sera si a cantitatilor reduse de apa necesare acestei plante. In plus, camelina este deja existenta in Romania, poate fi cultivata si recoltata de familiile de fermieri si constituie, in egala masura, o hrana de foarte buna calitate pentru animale", se arata intr-un comunicat al Airbus.

Partea de management va fi realizata de o organizatie non-guvernamentala romaneasca, in timp ce Airbus se va ocupa de obtinerea autorizatilor pentru productie si va coordona evaluarea efectelor produselor de biocombustibil asupra motoarelor si a sistemelor de functionare ale aeronavelor.

Ce companii sunt implicate in proiect

Consortiul de proiect va colabora cu Facultatea de Agronomie Bucuresti si cu Centrul de biotehnologie al Facultatii de Medicina Veterinara (BIOTEHGEN) in etapa de amenajare a culturilor de camelina, de recoltare si de productie.

Din consiliul de conducere al asociatiei non-guvernamentale fac parte Tarom, alaturi de compania Honeywell’s UOP, de CCS (Compania de Camelina a Spaniei) si de Airbus.

"Acesta este primul proiect european care va reuni fermierii, rafinariile si o companie aeriana pentru sustinerea comercializarii biocombustibililor produsi", a declarat Paul Nash, directorul diviziei de energii alternative al Airbus.

Bio-kerosenul se afla in etapa finala de aprobare de catre Asociatia Internationala pentru Testarea Materialelor (ASTM) in SUA, pentru ca utilizarea acestuia in proportie 50%, in combinatie cu un combustibil traditional, sa devina obligatorie in cadrul zborurilor comerciale.