Adrian Tudor, de pilda, s-a trezit cu mai putini bani in cont, fara sa fi cumparat ceva. "Mi-am facut doua conturi. Am observat ca imi lipsesc bani din cont, drept urmare am contactat banca cu privire la aceste comisioane. Mi-au raspuns ca sunt comisioane de incasare, dar nu mi-au fost comunicate in momentul in care am facut conturile. Nu erau nici pe internet si nici in contract", se plange clientul.

Toate aceste comisioane nu au vreo justificare, pentru ca operatorul Sistemului National de Plati nu percepe taxe pentru incasarile in cont. Analistii spun ca au fost introduse doar din dorinta bancherilor de a-si mari profiturile.

"Fara indoiala exista si alte costuri pe care le implica relatia cu banca, iar comisioanele legate de plati si incasari devin din ce in ce mai mari. Incasarea realmente reprezinta un serviciu care nu costa nimic banca si, ca atare, intr-adevar poate fi adusa in discutie justificarea pentru care din ce in ce mai multe banci percep un astfel de comision"
, precizeaza Razvan Voican, Ziarul Financiar.

Comisioanele pentru incasari difera in functie de banca si de sumele primite. In timp ce o parte din banci nu percep astfel de taxe, cele mai importante le iau bani oamenilor. 

Clientii Bancpost, de exemplu, platesc cel mai mare comision, pana la 22 de lei. Potrivit datelor afisate pe site-urile institutiilor, Banca Transilvania, BRD si Volksbank sunt si ele in topul comisioanelor cu sume care sar de 10 lei pe tranzactie.

Exista banci care percep comisioane si pentru incasarile din conturile aceleasi banci. Cum este cazul Bancii Transilvania, care taxeaza cu pana la 8 lei orice operatiune de acest tip.

"Clientii trebuie sa se informeze in legatura cu aceste tarife si comisioane. Daca aceste comisioane cresc dupa semnarea contractului, bancile sunt obligate sa informeze clientii ca sa evitam plangeri ulterioare"
, sustine Mihail Meiu, director ANPC.

Totodata, cei de la ANPC spun ca nu pot interveni in aceste cazuri. Singura solutie pentru clienti ramane mutarea la o alta banca.