Ministerul Transporturilor a dat 2,9 milioane de lei, iar Primaria Galati - 500 de mii de lei, pentru construirea acestui port. Autoritatile se asteptau sa fie asaltate de proprietarii de ambarcatiuni insa lucrurile au stat exact pe dos.

Acest asa-zis port de ambarcatiuni usoare avea la inaugurare, in 2009, 250 de metri lungime - era pana acolo, unde se termina stalpii. La primul inghet mai serios, insa, in 2012, o treime din el s-a dus pe apa… Dunarii.

Putinii clienti s-ar fi plans ca le-au fost furate diferite lucruri sau ca ambarcatiunile lor au fost avariate din cauza valurilor.

Acum, portul poate sa primeasca doar 30 de barci insa societatea care il administreaza a reusit sa incheie doar 8 contracte.

Doru Chiriac, administratorul portului:"Nu s-a investit, intr-un fel si a ramas deteriorat - ce-am putut noi sa mai remediem. Chiria e in functie de lungimea ambarcatiunii, pana la sase metri lungime costa 302 lei, pe luna. Intre 6 si 9 metri, 463 lei."

Portul lovit de sloiuri iarna, este amplasat intr-o zona afectata constant de curenti.

Raluca Ardean, purtatorul de cuvant al Primariei Municipiului Galati: „In acest moment, specialistii primariei municipiului Galati colecteaza date si informatii, astfel incat acest port de mici ambarcatiuni sa poata fi relocat intr-o zona care sa fie mai ferita de astfel de fenomene."

Asadar, alta cheltuiala. De altfel pana la finalul verii autoritatile au cheltuit 65 de mii de lei pentru intretinere si au incasat doar 17 mii.