Una dintre lucrarile care au inghetat inca din mijlocul verii este autostrada Bucuresti-Ploiesti. Constructorii se lauda ca ar putea sa o dea gata in cateva luni. Daca vin banii. Cum statul o plateste cu bani de la buget si nu din finantari externe, autostrada s-a blocat ca si bugetul.

La fel se intampla cu autostrada Transilvania sau reparatii la mii de kilometri de drumuri nationale. Bani nu mai sunt nici pentru deszapezire, daca ar fi sa ninga maine, recunoaste noul sef de la Drumuri.

Unul dintre putinele santiere de autostrazi din Romania care mai functioneaza este Cernavoda- Constanta. Desi lucrarea ar fi trebuit sa fie gata in aproximativ 9 luni de zile, sefii de la Drumuri promit ca vor investi suficient ca sa dea in folosinta autostrada macar in 2012. Un termen optimist, avand in vedere ca stadiul lucrarilor nu depaseste 30%.

Noul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a gasit primul vinovat si a demis-o pe Dorina Tiron, sefa de la Drumuri si Autostrazi sub Radu Berceanu.

Dar sa revenim la finantarile europene. Romania pierde in 2010 sume aflate intre cateva zeci pana la sute de milioane de euro din fondurile de preaderare deblocate de Uniune inca din 2004. Motivul este ca santierele incepute nu se incheie pana in decembrie, termenul limita. Noua echipa de conducere cauta sa salveze ce se mai poate.

Romania a accesat pana acum 36 de milioane de euro, adica mai putin de 1% din cele 3,6 miliarde care ne revin.