Editia din acest an a cla­sa­mentului BrandFinance Global Banking 500 desemneaza Bank of America drept cel mai valoros brand de institutie financiara din lume.

Bank of America se situeaza astfel pe prima pozitie din top 500, cu o valoare a brandului de 30,6 de miliarde de dolari. Banca americana s-a aflat anul trecut pe pozitia a doua, in acelasi top.

Pe locul secund se afla tot o institutie de credit americana. Wells Fargo a urcat in acest an doua pozitii in clasament, in comparatie cu 2010. Valoarea brandului Wells Fargo este estimata la 28,94 de miliarde de dolari.

Bronzul merge la castigatorii de anul trecut, HSBC. Institutia bancara britanica a coborat doua locuri in top 500 Banking Brands, cu o valoare a brandului estimata la 27,63 de miliarde de dolari. In 2010, HSBC era cotata la 28,47 de miliarde de dolari.

Pe locul patru se afla banca spaniola Santander. Si aceasta a coborat o pozitie fata de anul trecut, cu o valoare a brandului de 26,15 de miliarde de dolari.

O alta institutie financiara americana se gaseste si pe locul cinci. Vorbim despre valoarea brandului Chase, estimata la 19,15 de miliarde de dolari.

Pe pozitia a sasea se afla o banca din Brazilia. Bradesco este cotata in acest an la 18,67 de miliarde de dolari, cu 5,38 de miliarde de dolari mai mult decat in 2010.

Inca o institutie financiara din Anglia se pozitioneaza pe locul sapte in clasamentul Top 500 Banking Brands. Barclays urca trei pozitii fata de anul anterior, valoarea brandului sau ajungand la 17,25 de miliarde de dolari.

Nici bancile chineze nu sunt mai prejos. ICBC a urcat in acest an, patru locuri in clasament, in comparatie cu 2010. Brandul institutiei de credit din China este estimat la 17,19 de miliarde de dolari, cu peste 5 miliarde de dolari mai mult decat era cotata in anul anterior.

Citi este a patra banca din Statele Unite ale Americii situata in primele zece din topul realizat de BrandFinance. Brandul este estimat la 17,13 de miliarde de dolari. Citi coboara in 2011 patru pozitii, in comparatie cu anul trecut.

Pe pozitia a zecea se afla China Construction Bank, brand cotat la 17,09 de miliarde de dolari. Institutia financiara chineza reuseste sa urce trei locuri in acest an, situandu-se in primele zece cele mai valoroase branduri de banci din lume.

Specialistii de la BrandFinance au „”masurat” ins­ti­tutiile bancare incluse in acest top, raportandu-se la riscul, potentialul si stabilitatea numelui bancilor, dar mai ales la puterea si valoarea brandului, pe o scara de la AAA la D.

Vezi aici care sunt celelalte branduri de banci incluse in topul 500 Banking Brands.

Din clasament fac parte 90 de banci americane, cu cinci mai multe decat in 2010. Printre statele care se bucura de cresterea valorii brandului se numara Brazilia, Rusia, India si China.

Marea castigatoare din 2011 este banca Itau. Institutia de credit braziliana a urcat 14 pozitii in top, ajungand pana pe locul 11 si o valoare a brandului estimata la 16,65 de miliarde de dolari.

Care din cele mai valoroase branduri de institutii de credit din lume, sunt prezente in Romania?

Sapte banci clasate in Top 500 Global Banking Brands sunt prezente si pe piata autohtona. Acestea sunt Citi – SUA (locul 9 la nivel global), Societe Generale - Franta (locul 24), UniCredit - Italia (locul 30), Erste - Austria (locul 41), Credit Agricole - Franta (locul 48), Raiffeisen Bank International - Austria (locul 68) in clasa­mentul global si Garanti – Turcia (locul 96).